جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش واليبال جوانان آسيا – اروميه / واليباليستهاي جوان جهاني شدند

ورزش

واليبال جوانان آسيا – اروميه / واليباليستهاي جوان جهاني شدند

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا با غلبه بر تایلند، حضور خود را در جمع چهار تیم آسیایی در مسابقات جام جهانی قطعی کرد. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، 2 تیم هند و ژاپن که پیش از این، به ترتیب از سد کره‌جنوبی و استرالیا گذشته بودند به مصاف یکدیگر می‌روند.

shock drop air force 1 full uv reactive | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - burgundy and orange nike air max blue jean boots

تیم ملی والیبال جوانان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های والیبال جوانان آسیا برابر تایلند قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست داد.


به گزارش «تابناک»، تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ارومیه، تیم تایلند را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت و با قرار گیری در جمع 4 تیم برتر این دوره از رقابتها ضمن قطعی کردن حضور خود در مسابقات جام جهانی، یک قدم به کسب عنوان قهرمانی جام 16 نزدیکتر شد.


بازي اول


ملي‌پوشان واليبال ايران كه در همه بازي‌هاي قبلي خود پيروز شده بودند، در شروع اين ديدار قدري حريف را دست كم گرفتند. اگرچه تايلند در واليبال آسيا محلي از اعراب ندارد و كمتر كسي براي چنين تيمي برابر ايران شانس پيروزي قائل بود، اما در شروع مسابقه بخت با چشم بادامي‌هاي تايلند يار بود. اشتباه‌هاي ساده از دفاع روي تور ايران موجب شد تا در نهايت ست نخست اين ديدار با امتياز 25-22 به سود تايلند تمام شود.


بازي دوم


تيم ملي واليبال ايران ست دوم را خيلي خوب آغاز كرد. بازي خوب شهاب احمدي و ميلاد عبادي پور كاملا تيم ايران را متحول كرده بود. شاگردان نفرزاده اختلاف امتيازهاي خود را با حريف به عدد 10 رسانده بودند. بازي هماهنگ و منسجم تيم ايران تحسين حاضران در سالن را برمي‌انگيخت و موجب مي‌شد با فريادهاي ايران ايران سال را به لرزه در آورد.


سرويس‌هاي خوب نصر اصفهاني و دريافت‌هاي عالي از عبادي‌پور كار را براي حريف سخت مي‌كرد. در نهايت ست دوم اين ديدار با امتياز 25-14 به سود ايران تمام شد.


بازيهای سوم و چهارم


روند بازی بازي سوم این دیدار نیز همانند ست دوم پیگیری شد و در این ست دفاع های خوب شهاب احمدی، بازی خوب میلاد عبادی پور، علیرضا نصر اصفهانی و حمایتها و تشویقهای بی امان تماشاگران که پرچم های محمد رسول الله را در دست داشتند، ایران را با نتیجه 25 بر 14 در مقابل تایلند به پیروزی رساند.


در این بازي جواد حسین آبادی با زدن سرویس های خوب دریافتهای اول تایلندیها را با مشکل مواجه می کرد و در ادامه با دفاع خوب شهاب احمدی و اسپکهای قدرتمند علیرضا نصر اصفهانی امتیازها به سود ایران به ثبت می رسید.


اشتباهات و خطاهای زیاد تایلند با زدن سرویس به تور، آنتن و از دست دادن توپها نیز در کسب امتیاز توسط ایران و غالب شدن بر بازی بی تاثیر نبود، میانگین قدی تایلند 1.84 سانتی متر بوده ولی میانگین قدی والیبالیستهای جوان ایران 1.87 سانتی بود.


اولین امتیاز ایران در ست چهارم با اسپک خوب میلاد عبادی پور والیبالیست شایسته آذربایجان غربی شروع شد و در ادامه تایلند به تلافی دو ست دوم و سوم بازی پایاپایی با ایران داشتند و حتی در امتیاز شماری ست در ابتدای بازی از ایران جلوتر بودند.


دریافتهای اول بد که یکی از نقاط ضعف تیم والیبال جوانان ایران در این دوره از رقابتها است و استفاده نکردن از سرویسهای جهشی نیز تا استراحت فنی اول تایلند را غالب میدان کرد.


جواد حسین آبادی کاپیتان تیم والیبال جوانان ایران در این بازی یکی از امتیاز گیرترین بازیکنان بود که سرویسهای خوب وی و اسپگهای خوب امتیازات زیادی برای تیم به همراه داشت و دریافتهای اول تایلند نیز با مشکل مواجه بود.


ست چهارم این بازی نفس گیر و مهم برای تیم والیبال جوانان ایران با نتیجه 25 بر 12 به سود ایران پایان یافت و این تیم در جمع 4 تیم آسیایی جام جهانی والیبال جوانان قرار داد.


سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در این بازی از ترکیب تیم ایران در دو بازی گذشته شامل علیرضا نصر اصفهانی، میلاد عبادی پور، محمد امیر محمد، محمد فلاح، شهاب احمدی، جواد حسین آبادی و رسول شهسواری (لیبرو) استفاده کرد.


جوانان والیبال ایران با این پیروزی راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شدند و جواز حضور در مسابقات جهانی، که سال آینده در ترکیه برگزار می‌شود را بدست آوردند. والیبالیست‌های جوان ایرانی باید در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار تایوان و چین روبرو شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه