پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش صربستان با عبور از ایران المپیکی شد - سرنوشت تیم ولاسکو به اما و اگر کشید

ورزش

صربستان با عبور از ایران المپیکی شد - سرنوشت تیم ولاسکو به اما و اگر کشید

تیم ملی والیبال ایران در مهمترین بازی رقابت‌های انتخابی المپیک با نتیجه 3 بر صفر مغلوب صربستان شد تا قهرمان اروپا با کسب ششمین پیروزی خود و 18 امتیاز به عنوان قهرمان این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک لندن را کسب کند و سرنوشت ایران به روز پایانی و عملکرد سایر تیمها کشیده شد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | IetpShops - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 - Buy Online - pendleton x nike air max lunar1 2017 schedule 2018 for Women & Men

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود از رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف صربستان مدعی اصلی این رقابت‌ها رفت. صربستان قهرمان والیبال قاره اروپا پنج دیدار نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و با 15 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها جای داشت. در مقابل تیم ملی ایران با چهار پیروزی و یک شکست و 11 امتیاز در رده دوم قرار گرفته بود. تیم ملی والیبال ایران در یکسال گذشته سه بار برابر صربستان به میدان رفته بود. در مسابقات جام جهانی ملی‌پوشان والیبال ایران قهرمان اروپا را 3بر2 شکست داده بودند. همچنین در دو بازی‌های تدارکاتی یک پیروزی و یک شکست 3 بر 2 نصیب هر دو تیم شده بود اما در این مسابقه ایران در رقابتی نفس گیر که دو بازی آن به امتیاز 30 کشیده شد، مسابقه را واگذار کرد.


 
بازی نخست:

تیم والیبال صربستان یکی از سرعتی ترین‌تیم‌های حال حاضر اروپاست و پاسور این تیم بیش از نیمی از پاس‌های خود را به سرعتی ‌زن‌ها می‌دهد. این نکته‌ای بود که در شروع بازی با ایران کاملا مشهود بود. بازیکنان نامدار صربستان با تمرکز روی آبشارهای سرعتی بالاتر از دستان موسوی و نادی خیلی زود چند امتیاز از ایران جو افتادند. اما سرویس‌ها خوب فرهاد قائمی و بازی‌سازی بی‌نقص از سعید معروف اجازه نداد تا اختلاف امتیازها زیاد شود. امیر غفور با دست سه مدافع روی تور حریف کار می‌کرد و آنقدر محکم ضربه می‌زد تا سد دفاعی مستحکم صرب‌ها فرو بریزد.

بازیکنان صربستان خیلی خوب سرویس می‌زدند. ایران با امتیاز 14بر10 از حریف خود عقب افتاده بود. در حالی که آبشارهای سرعتی موسوی دفاع می‌شد امیر غفور از پشت خط مهار نشدنی نشان می داد. بازیکنان ایران کاملا جنگنده ظاهر شده بودند. سعید معروف در این دیدار خوش درخشیده بود و با بازیسازی‌های تماشایی خود نظم دفاعی حریف را بر هم می‌ریخت. وقتی محمد موسوی و امیر غفور با دو آبشار دیدنی اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش دادند سرمربی صرب ها مجبور شد تا وقت استراحت بگیرد تا تیمش را به بازی برگرداند.

اما موتور تیم ایران تازه روشن شده بود. امیر غفور همچنان برای ایران امتیاز می‌گرفت. غفور به روزهای اوج خود بازگشته بود. فرهاد قائمی امتیاز بیستم را برای ایران به ارمغان آورد و در آغوش ولاسکو جای گرفت. ایرانی که چهار امتیاز از حریف عقب بود حالا سه امتیاز جلو افتاده بود. سرمربی صرب‌ها با تعویض‌های پیاپی سعی داشت تا تیمش را به بازی برگرداند. اما انگار چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت.

ایران با امتیاز 24 بر 21 از حریف خود پیش افتاده بود. بازیکنان نامدار صربستان کاملا مقهور توانایی تیم ایران شده بودند و انتحاری بازی می‌کردند. روی دو اشتباه بازیکنان ایران در دریافت صربستان به یک‌قدمی ایران رسید تا ولاسکو برای آرام کردن جریان بازی وقت استراحت بگیرد. تجربه صرب‌ها به کمک‌ آن‌ها آمده بود. تک دفاع صربستان آبشار سرعتی نادی را دفاع کرد تا همه چیز برابر شود و کواکوییچ با آبشار غافلگیر کننده خود ایران را عقب انداخت.

هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند و از توپ‌های برگشتی نهایت استفاده را می‌بردند. صرب‌ها در این لحظه‌های حساس دو امتیاز پیاپی سرویس را از دست دادند. فیاضی به میدان رفت تا برای ایران سرویس بزند. سعید معروف و فرهاد ظریف با چنگ و دندان توپ‌ها را جمع می‌کردند. قائمی اجازه نمی‌داد ایران تسلیم شود. دفاع خوب موسوی می‌توانست برای ایران امتیاز بگیرد اما داور معتقد بود که توپ به اوت رفته است.

مهدوی هم به میدان رفت. بازی همچنان ادامه داشت. صربستان 29-28 جلو بود. سرانجام جای خالی فرهاد قائمی از پشت آنتن روی تور عبور کرد تا ایران در ست نخست با امتیاز30-28 مغلوب شود.

بازی دوم:

بازی دوم هم برای هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفت. صرب‌ها که می‌خواستند از همین ابتدا فاصله امتیازها را زیاد کنند سرویس‌ها پرشی موجی خطرناکی را به نمایش می‌گذاشتند. در مقابل بازی خوب سرعتی از معروف و موسوی هر دو تیم را در امتیاز 4 برابر کرد. در حالی که سه دفاع برای مهار غفور پریده بودند معروف توپ را به زرینی می‌سپارد و حمزه نیز آبشار‌های قدرتی خود را در قلب زمین حریف می‌نشاند. ایران با اختلاف یک امتیاز از حریف پیش افتاده بود. صربستان روی بازی سرعتی راحت امتیاز می‌گرفت. امیر غفور با یک پرواز تماشایی امتیاز 8 را برای ایران به ارمغان آورد تا وقت استراحت فنی نخست 8- 7 به سود شاگردان ولاسکو تمام شود.

نیکولا کواکویچ با آبشارها و سرویس‌های قدرتی خود دریافت کننده‌های ایران را آزار می‌داد و سرانجام موفق شد تا تیمش را دو امتیاز جلو بیاندازد. خطای تور بازیکن صربستان یک امتیاز برای ایران همراه داشت. تمرکز تیم ایران روی سرویس‌های "صد" و ریسکی بود. همین موضوع موجب شده‌ بود تا ایران زیاد سرویس خراب کند. حمزه زرینی خیلی خوب قدر پاس‌های بی‌نقص معروف را می‌دانست و دور از دستان دفاع وسط حریف آبشار می زد. هر بار که توپ روی دست امیر غفور قطر پاسور تیم ایران می‌رسید دفاع صربستان تسلیم می‌شد. با این حال دفاع سه نفره حریف آبشارهای نادی و قائمی را مهار می‌کردند و مهاجمان ایران به سختی می‌توانستند سد دفاعی بلند صربستان را بشکنند.

هر دو تیم در امتیاز 17 برابر بودند. دو اشتباه پیاپی صرب‌ها موجب شد تا ایران در امتیاز 19 از حریف جلو بیافتد و سرمربی صربستان باز هم وقت استراحت بگیرد. اتناسوویچ در این ست هم به میدان رفت تا از پشت خط دفاع ایران را برهم بریزد. اگرچه این تعویض جواب داد و او بلافاصله بعد از ورود به زمین یک امتیاز گرفت اما امیر غفور در تیم ایران دست کمی از همتایش نداشت و همچنان از تمام پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت.

باز هم سرویس صرب‌ها خراب شد تا ایران در امتیاز 23 یکبار دیگر جلو بیافتد. مهدوی و فیاضی باز هم به میدان رفتند. اما بلافاصله معروف به زمین برگشت. هر دو تیم در امتیاز 24 برابر بودند که هوشمندی سعید معروف و پرواز تماشایی پوریا فیاضی ایران را جلو انداخت. سرمربی صرب‌ها باز هم وقت استراحت گرفت. ایران تا پیروزی در این ست تنها یک امتیاز فاصله داشت. اما صربستان باز هم روی آبشار سرعتی امتیاز گرفت.

اتناسوویچ سرویس را خراب کرد و موسوی هم با دفاع ناقص موجب شد تا باز هم دو تیم در امتیاز 26 برابر شوند. خطای تور صرب‌ها یک امتیاز برای ایران در پی داشت. در مقابل قائمی هم سرویس را خراب کرد. دو تیم روی اشتباه یکدیگر امتیاز می‌گرفتند. سرانجام امیر غفور هم دفاع شد. معروف که می‌دید دفاع حریف دستش را خوانده این‌بار به فیاضی پاس داد و پوریا هم دفاع حریف را شکست. موسوی سرویس‌اش را خراب کرد و دفاع روی تور ایران هم سرانجام تسلیم شد تا ست دوم هم با امتیاز مشابه 30-28 به سود صربستان تمام شود.

بازی سوم:

تیم ایران که در ست سوم قدری انگیزه خود را از دست داده بود خیلی زود از صربستان دو امتیاز عقب افتاد. سرعتی زن‌های تیم ایران با تاکتیک تیم حریف کاملا از کار افتاده بودند. صربستان در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار داشت. ولاسکو وقت استراحت گرفت تا بازیکنانش را به بازی برگرداند. ایران خوب بازی می‌کرد اما انگار قد ملی‌پوشان به صرب‌ها نمی‌رسید.

صربستان خیلی خوب از سرویس امتیاز می‌گرفت و اجازه نمی‌داد توپ‌های سالمی به سرعتی‌های ایران برسد. علیرضا نادی در این دیدار نسبت به بازی های قبل کم فروغ‌تر نشان می‌داد. سعید معروف هم سرویس خود را خراب کرد تا همچنان درصد خطای سرویس ایران بالا برود. هنوز برای کسب حداقل دو امتیاز دیر نشده بود . استراکوویچ سوسا مهاجم بلند قامت صربستان بالاتر از دست سه دفاع ایران توپ می‌زد.


رضا قرا و مهدوی به بازی رفتند تا ولاسکو یک‌بار دیگر به دو تعویض روی آورد. ایران باز هم سرویس از دست داد. قائمی به سختی برای ایران امتیاز گرفت. صربها 22 بر 19 پیش افتاده بودند. در ادامه امتیازها به صورت رالی رد و بدل شد تا در نهایت وقتی نادی سرویس خود را خراب کرد صربها 25 - 22 برنده شوند.

تیم ملی ایران در نهایت با نتیجه 3بر صفر و امتیاز‌های ( 30-28، 30-28 و 25- 22) مغلوب صربستان شد تا تعبیر رویای المپیکی شدن والیبال ایران به اما و اگرهای بازی‌های امروز و فردا بکشد. صربستان با این برد 18 امتیازی شد و به المپیک رسید و ایران در امتیاز 11 باقی ماند.

تیم ملی والیبال ایران فردا در آخرین مسابقه انتخابی المپیک ساعت 14 و 35 دقیقه به مصاف ژاپن میزبان این رقابت ‌ها می‌رود.

** برنامه دو روز آخر رقابت‌های انتخابی المپیک:

** 20 خرداد 1391

ایران صفر ـ صربستان3

ونزوئلا ـ چین، ساعت 9:00

استرالیا ـ کره جنوبی،‌ساعت 11:30

ژاپن ـ پورتوریکو، ساعت 14:35

** 21 خرداد 1391

صربستان ـ ونزوئلا، ساعت 6:30

چین ـ استرالیا، ساعت 9:00

کره جنوبی ـ پورتوریکو، ساعت 11:30

ژاپن ـ ایران، ساعت 14:35


**جدول رده بندی رقابت‌های انتخابی المپیک

1-صربستان 18 امتیاز ( 6بازی)

2-ایران 11 امتیاز ( 6بازی)

3-استرالیا 9 امتیاز (5بازی)

4-ژاپن 8 امتیاز (5بازی)

5-چین 8 امتیاز ( معدل امتیازشماری کمتر) (5بازی)

6-کره 6 امتیاز (5بازی)

7-ونزوئلا 3 امتیاز (5بازی)

8-پورتوریکو بدون امتیاز (5بازی)

 

آمار عملکرد بازیکن‌های والیبال ایران مقابل صربستان

 پس از شکست سه بر صفر تیم ملی والیبال ایران برابر صربستان، امیر غفور به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که تیم ملی والیبال ایران در یک دیدار نزدیک با نتیجه‌ سه بر صفر و امتیازهای 30 ـ 28 ، 30 ـ 28 و 25 ـ 22 مقابل صربستان شکست خورد، امیر غفور با ارائه یک بازی تماشایی و کسب 17 امتیاز از مجموع 38 اقدام به عنوان امتیاز آورترین بازیکن این مسابقه معرفی شد. در مقابل میلوس بازیکن شماره 10 صربستان با 14 امتیاز از مجموع 38 اقدام امتیاز آورترین بازیکن صربستان لقب گرفت.

** آمار عملکرد ملی‌پوشان والیبال ایران در بازی با صربستان:

آبشار:

* امیر غفور، از مجموع 25 اقدام 17 امتیاز

* فرهاد قائمی، از مجموع 17 اقدام 9 امتیاز

* حمزه زرینی، از مجموع 12 اقدام 6 امتیاز

دفاع:

* محمد موسوی، از مجموع 22 اقدام 4 امتیاز

* فرهاد قائمی، از مجموع 7 اقدام دو امتیاز

سرویس:

* حمزه زرینی، از مجموع 7 اقدام یک امتیاز

در حالی که تیم ملی ایران در مجموع با اختلاف هفت امتیاز در سه ست برابر صربستان مغلوب شد، آمار بالای خطای سرویس تیم ایران این اختلاف امتیاز را به حریف تقدیم کرد و تنها بازیکنی که از سرویس برای ایران امتیاز گرفت، حمزه زرینی بود که از مجموع هفت اقدام تنها یک امتیاز برای ایران به ارمغان آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه