پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش تیم ملی ایران دنیا را شگفت‎زده کرد/ خوشحال می‌شوم پیشنهاد میزبانی شما را ببینم

ورزش

تیم ملی ایران دنیا را شگفت‎زده کرد/ خوشحال می‌شوم پیشنهاد میزبانی شما را ببینم

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رئیس فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد تیم ملی ایران در رقابتهای جهانی لهستان به وجد آمده است. وی پیش بینی کرد که ایرانی‎ها این روند موفقیت آمیز خود را ادامه خواهند داد. دکتر "آری گراسا" همچنین از پیشنهاد میزبانی ایران برای رقابتهای جهانی 2018 استقبال کرد و گفت: خوشحال می‌شوم این پیشنهاد از سوی ایرانی‌ها را ببینم.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Jordan 22 OG Chicago PE - nike victory elite 2 for cheap sale price - 002 - 317141

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای جهانی والیبال که در لهستان برگزار شد با کسب عنوان ششمی به کار خود پایان دادند. این برای نخستین بار بود که ایران موفق شد به جمع شش تیم برتر رقابتها راه پیدا کند. ایران همچنین روز جمعه توانست برای نخستین بار به عنوان قهرمانی بازی های آسیایی دست پیدا کند آن هم در حالیکه در طول مسابقات تنها دو ست را به حریفان خود واگذار کرد.

"آری گراسا" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر، وضعیت والیبال ایران را امیدوارکننده توصیف کرده و همچنین ابراز امیدواری کرده ایران میزبان این رقابتها در سال 2018 شود. مشروح مصاحبه خبرگزاری مهر با رئیس فدراسیون جهانی والیبال در پی می آید:

* خبرگزاری مهر: آقای آری گراسا، عملکرد ایران در رقابتهای جهانی لهستان را چطور ارزیابی می‎کنید؟
- ایران در مسابقات جهانی لهستان عالی ظاهر شد. بازیکنان ایرانی با دو برد نخست خود در رقابتهای جهانی برای نخستین بار، همگان را بهت زده کردند. این برای پنجمین بار بود که ایران در این رقابتها شرکت می‎کرد اما این بار، ایران واقعا یکی از قدرت‎های برتر بود. در نتیجه بازیکنانی از این تیم در پایان دور اول به عنوان برترین مدافع، برترین پاسور و برترین دریافت کننده معرفی شدند. ایران می تواند به تیم خود ببالد.

 


*  تیم ایران برای نخستین بار در تاریخ به جمع شش تیم پایانی راه پیدا کرد. آیا فکر می‎کنید این تیم همچنان بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد؟
- بله، یقین بدانید که چنین است. تیم ایران خود را به عنوان یک ستاره رو به جلو مطرح کرده و فدراسیون والیبال ایران، خود را متعهد می‎داند تا هرآنچه از دستش برمی‎آید برای قدرتمند شدن تیم ملی والیبال انجام داده و بهترین تمرین را برای ورزشکاران فراهم کند. با نتایج بسیار خوبی که ایران در رقابتهای جهانی کسب کرد من اطمینان دارم که این تیم به روند رو به جلوی خود ادامه خواهد داد. من منتظرم ببینم ایران در رقابتهای جهانی 2018 چه می‎کند.

* برگزاری این رقابتها در لهستان را چگونه دیدید؟ آیا آنها انتظارات را برآورده کردند؟
- رقابتهای جهانی والیبال در لهستان یک موفقیت بزرگ به حساب می‎آید و آن را باید جشن جهانی والیبال نام نهاد. از تمامی مسابقات استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و تماشاگران لهستانی واقعا رقابتهای جهانی را به تجربه‎ای تماشایی تبدیل کردند. ما حس واقعی والیبال در لهستان را احساس کردیم و اکنون می‎دانیم که باید به آنجا بگوییم "سرزمین والیبال".

مراسم افتتاحیه این مسابقات در ورشو با 70 هزار تماشاگر در استادیوم ملی ورشو، رکورد تماشاگر در جهان را شکست.

در روز بازی پایانی، 12 هزار نفر سالن "اسپودک" کاتوویچ را پر کردند و این یکی از تماشایی ترین مسابقات تاریخ والیبال بود که بین تیم میزبان و قهرمان سه دوره این مسابقات، برزیل، برگزار شد. این در حالی است که ده ها هزار نفر دیگر از طریق صفحه های بزرگ تلویزیونی در کل کشور لهستان، این بازی را تماشا کردند. من واقعا تحت تاثیر رویکرد لهستانی‎ها به والیبال قرار گرفتم. لهستانی‎ها موفق ترین میزبانی تاریخ رقابتهای جهانی را در آستانه ریو 2016 به انجام رساندند.

                                                     
 
* به نظر شما بهترین بازیکن ایرانی این دوره از مسابقات کدام بازیکن بود؟
- همانطور که پیش تر گفتم، سه بازیکن ایران به نام های محمد موسوی، کاپیتان سعید معروف و فرهاد قائمی به عنوان برترین‎های دور نخست برگزیده شدند. اگرچه هر بازیکنی نقش ویژه ای دارد و به عنوان فرد نقشی کلیدی در تیم ایفا می کند اما والیبال ورزشی تیمی است و روحیه تیمی بر بازی حاکم است. بنابراین من واقعا بر این باورم که عملکرد روحیه بخش ایران در این دوره از رقاتهای جهانی حاصل تلاش تمامی نفرات تیم بود.

* آیا سفر به ایران در برنامه های شما جایی دارد؟
 - در این لحظه برنامه‎ای برای سفر به ایران ندارم اما فدراسیون جهانی والیبال خیلی مشتاق است که ارتباط تنگاتنگ تری با ایران داشته باشد و می‎خواهیم روابط مثبت با این فدراسیون را تقویت کنیم. امیدوارم بازدید از ایران زیاد به طول نینجامد.
 
* آخرین سوال اینکه آیا ایران می تواند میزبان تورنمنتی معتبر به مانند رقابتهای جهانی شود؟
 - والیبال یکی از محبو‎ ترین رشته‎های ایرانی‎هاست و هواداران بیشماری در آنجا حضور دارند بنابراین چراکه نه. ایران تا به حال میزبان رقابتهای جهانی نبوده اما این کشور رقابتهای لیگ جهانی را تجربه کرده است. می‎خواهیم به تمامی کشورها این فرصت را بدهیم تا بتوانند میزبان این رقابتها شوند. من باور قوی دارم که والیبال باید در همه نقاط جهان توسعه پیدا کند و ورزشکاران هم باید این افتخار نصیبشان شود که در دوران بازیگری خود در تورنمنت‌های مهم در خاک خودشان بازی کنند. خیلی خوشحال خواهم شد پیشنهاد ایران برای میزبانی رقابتهای جهانی  سال 2018 را ببینم.
 ----------------------------------------------
گفتگو: مسعود حسین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه