جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش در شب تاریخی والیبال ایران،شاگردان ولاسکو جهانی شدند

ورزش

در شب تاریخی والیبال ایران،شاگردان ولاسکو جهانی شدند

تیم ملی والیبال ایران با کسب دومین پیروزی 3بر صفر برابر ژاپن برای نخستین بار در تاریخ سهمیه جام (لیگ) جهانی را کسب کرد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | nike fashion

ايران با نتيجه سه بر صفر ژاپن را شكست داد تا جواز حضور در جام جهاني را براي اولين بار به دست بياورد.

به گزارش «تابناک»،تیم ملی والیبال ایران پس از کسب دو پیروزی برابر مصر و برد در بازی نخست برابر ژاپن، در دومین بازی برابر ژاپنی‌ها تنها به یک برد نیاز داشت تا سرانجام پس از سال‌ها رویای جام جهانی را تعبیر کند. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست برابر ژاپن با نتیجه 3بر صفر پیروز شده بودند و انگیزه زیادی برای تکرار این نتیجه در بازی دوم داشتند.

 سالن والیبال 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه مملو از تماشاگرانی بود که یکصدا تیم ایران را تشویق می‌کردند. پیش از شروع این مسابقه از کاروان اعزامی تیم ملی والیبال"ب" که در هفته جاری موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا شده بودند قدردانی شد. بازیکنان تیم‌های ملی الف و ب در کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند و مورد تشویق بیش از 15 هزار هوادار حاضر در سالن قرار گرفتند.

تیم ملی ژاپن از حدود یک ساعت قبل از شروع مسابقه شروع به گرم کردن کرد تا قدری با جو سالن خو بگیرد. تیم ملی والیبال ایران نیز که در این مسابقه با پیراهن سرخ به میدان آمده بود با ترکیب علیرضا نادی، سعید معروف، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، حمزه زرینی و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.


بازی نخست:

شور و حال تماشاگران در این مسابقه وصف نشدنی بود. همه یکصدا تیم ایران را تشویق می‌کردند. ژاپنی ‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند از همان ابتدا بازی را محکم آغاز کردند و برتری امتیازهای نخست بازی را از آن خود کردند. اما کاپیتان نادی با تک دفاع عالی خود اجازه نداد برتری ژاپنی‌ها برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و ایران خیلی زود تیم مسلط میدان شد. شهرام محمودی پشت خط زن شش دانگ ایران به تنهایی از پس سد دفاعی سه نفره حریف برمی‌آمد و یک تنه ایران را سه امتیاز از حریف پیش انداخت. وقت استراحت فنی نخست بازی با سه امتیاز اختلاف به سود ایران تمام شد، سعید معروف با هوشمندی خود توپ دوم را هم در زمین ژاپنی‌ها می‌نشاند تا تمام تدابیر تاکتیکی حریف برای دفاع روی تور خنثی شود. تیم ملی‌ ژاپن در برابر ایران چاره‌ای جز شکست نداشت. ملی‌پوشان ایران فاصله امتیازهای خود را با حریف به عدد 7 رساند. ایران با راهیابی به لیگ جهانی تنها 7 امتیاز فاصله داشت. حمزه زرینی که در ست نخست خیلی سرحال نشان نمی‌داد سرانجام با ارش کشاورزی تعویض شد. سد دفاعی موسوی و معروف شکستنی نبود. ژاپنی‌ها حرفی در برابر بازیکنان کارکشته ایران نداشتند. مهدی مهدوی پاسور دوم تیم ایران نیز در بازي نخست به جای معروف به میدان رفت. تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 25-16 در ست نخست بازی سهمیه لیگ جهانی را کسب کرد. ادامه این بازی برای ملی‌پوشان ایران جنبه تشریفاتی داشت اما شیرمردان ایران به عشق هوادارن مقتدرانه بازی را ادامه دادند.


بازي دوم:

در بازي دوم ولاسکو ترجیح داد تا به بازیکنان جوانتر میدان بدهد. مجتبی میرزاجانپور نیز به میدان رفت. ژاپنی‌ها که انگار تازه از خواب غفلت بیدار شده بودند جنگندگی زیادی از خود نشان می‌‌دادند. با این حال پاشنه در این بازی به سود ایران می‌چرخید. هواداران یک ثانیه هم دست از تشویق نمی‌کشیدند. پرچم ایران گوش تا گوش سالن به چشم می‌خورد. همه بازیکنان ایران در این بازی ستاره بودند. از کاپیتان علیرضا نادی با تجربه تا فرهاد قائمی و میرزاجانپور جوان همه بی‌نقص بازی می‌کردند. سعید مصطفی‌وند سرعتی زن سوم ایران هم در بازي دوم به میدان رفت تا در این پیروزی شریک باشد.

ایران با برتری شش امتیازی هیچ امیدی را برای ژاپن باقی نگذاشته بود. هواداران یک صدا تک تک بازیکنان ایران را تشویق می‌کردند. دریافت‌های خوب قایمی بازی‌سازی عالی از معروف و آبشارهای تمام کننده محمودی کار ژاپن را تمام کرد. ایران بازي دوم این دیدار را نیز با امتیاز 25-17 به سود خود به پایان برد.


بازي سوم:

در بازي سوم این دیدار حریف هیچ حرفی برای گفتن نداشت. همه لحظه شماری می‌کردند تا بازی تمام شود. در ميانه‌هاي بازي ژاپن توانست تعداد امتياز‌هاي خود را با ايران برابر كند اما در نهايت اين ملي‌پوشان ايران بودند كه با افزايش اختلاف خود با سامورايي‌ها دوباره ورزشگاه را پر از شادي و سرور كردند تا اين گيم هم با حساب 25 بر 21 به سود ايران به پايان برسد.

تیم‌های ایران و ژاپن حدود دو ماه پیش در حالی در کشور ژاپن به میدان رفتند که پیروزی ملی‌پوشان ایران نتوانستند سهمیه المپیک را به ارمغان بیاورند. هر چقدر آن پیروزی تلخ بود برد امروز تیم ایران برابر ژاپن حلاوتی فراموش نشدنی داشت. تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه 3 برصفر و امتیاز‌های (25-16 ، 25- 17 و 25- 21) ژاپن را شکست داد و در مجموع با کسب دو پیروزی برابر مصر و دو پیروزی برابر ژاپن برای نخستین بار در تاریخ موفق به کسب سهمیه لیگ جهانی شد.



قبل از این تیم‌‎های ملی لهستان، روسیه، بلغارستان، برزیل، ایتالیا، آرژانتین، کوبا، کره‌جنوبی، آمریکا، صربستان، آلمان، فنلاند، کانادا، فرانسه و هلند به رقابت‌های لیگ جهانی راه یافته بودند و ایران شانزدهمین تیمی است که به این لیگ راه یافت. بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی سال 2013 به صورت دوره ای برگزار خواهد شد. لهستان مدافع عنوان قهرمانی این لیگ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه