سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش برنامه عجیب و غریب رقابت‌های جهانی و راه رستگاری تیم ملی والیبال ایران

ورزش

برنامه عجیب و غریب رقابت‌های جهانی و راه رستگاری تیم ملی والیبال ایران

تیم ملی والیبال که به‌عنوان تیم دوم گروه D به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان صعود کرده، در این مرحله در گروه E برای صعود با تیم‌های اول تا چهارم گروه A و سه تیم دیگر صعودکننده از گروه D رقابت می‌کند. در مرحله دوم مسابقات ۱۶ تیم در دو گروه هشت تیمی قرار دارند که از هر گروه سه تیم به مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد.

shock drop air force 1 full uv reactive | 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - air jordan retro xi gamma blue gs - 555088

تیم ملی والیبال ایران پس از صعود به دور دوم رقابت‌های جهانی از شهر کراکوف به بیدگوشچ سفر کرد تا در این شهر دو مسابقه برابر استرالیا و آرژانتین داشته باشد. شاگردان کواچ در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان باید از ساعت 22:55 امروز به مصاف استرالیا بروند.

به گزارش تابناک، ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی 4 پیروزی برابر آمریکا، ایتالیا، بلژیک و پورتوریکو کسب کردند و تنها یک شکست مقابل فرانسه داشتند. در مقابل، استرالیا دو پیروزی مقابل کامرون و ونزوئلا و سه شکست برابر آرژانتین، صربستان و لهستان داشته که این نتایج شاید قدری خیال کواچ و شاگردانش را راحت کرده باشد اما با نتایجی که در این رقابت‌ها رقم خورده، نمی‌توان از الان چیزی را با قطعیت گفت چراکه استرالیا که در این مرحله نسبت به 7 تیم دیگر صفر امتیاز دارد برای صعود به دور نهایی باید همه حریفان خود را شکست دهد. از این رو این تیم انگیزه زیادی برای پیروزی بر شاگردان اسلوبودان کواچ دارد.


مدل طراحی مسابقات در رقابت‌های جهانی اندکی پیچیده‌تر از لیگ جهانی است. مسئولان مسابقات برای رقابت‌های جهانی والیبال امسال هشت جدول از A  تا H در نظر گرفته‌اند که چهار جدول اول برای دور اول این رقابت‌ها با بیست و چهار تیم است. دو جدول بعدی برای دور دوم رقابت‌های جهانی با حضور شانزده تیم است. این دور همین مسابقاتی است که این روزها در جریان است. بعد از پایان دور دوم رقابت‌ها سه تیم برتر هر دو گروه به دو گروه پایانی می‌شروند تا در قالب شش تیم دور سوم گروهی این رقابت‌ها رابرگزار کنند تا چهره چهار تیم پایانی این رقابت‌ها هم مشخص شود و در پایان مسابقه فینال این رقابت‌ها هم برگزار می‌شود.


بیست و چهار تیم راه‌یافته به رقابت‌های جهانی در ابتدا در چهار گروه شش تیمی گروه‌بندی شدند و با هم به رقابت پرداختند. از هر گروه چهار تیم اول مجوز حضور در دور دوم این رقابت‌ها را کسب کردند و وارد دور دوم این رقابت‌ها شدند تا دو گروه هشت تیمی را تشکیل بدهند. به این ترتیب که دو چهار تیم برتر گروه A و D با هم هشت تیم گروه E را تشکیل دادند و به همین ترتیب چهار تیم گروه‌های B و C با هم هشت تیم گروه F را تشکیل داده‌اند.


اما این همگروهی به این معنی نیست که هر تیم در این رقابت‌ها هفت بازی را انجام می‌دهد. در واقع در دور دوم این رقابت‌ها امتیازات دور اول در روبرویی با رقبای قبلی محاسبه می‌شود. به این ترتیب که ایران در این مرحله علاوه بر لهستان، صربستان، آرژانتین و استرالیا، با تیم‌های فرانسه، آمریکا و ایتالیا، همگروه‌های سابق خودمان هم‌گروه هستیم اما با ان‌ها بازی را انجام نمی‌دهیم ولی امتیازات رودررویی با آن‌ها در دور اول در جدول دور دوم محاسبه می‌شود. به این ترتیب که ایران با توجه به پیروزی برابر ایتالیا و امریکا و شکست برابر فرانسه و کسب پنج امتیاز از این سه دیدار دور دوم این رقابت‌ها رابا پنج امتیاز در جدول رده‌بندی آغاز می‌کند. در سوی مقابل فرانسه که عملکرد بهتری در دور اول این رقابت‌ها داشته و صدرنشین گروه ما شده بود با توجه به برتری برابر ایران و امریکا دور دوم این رقابت‌ها را با هفت امتیاز و حضور در جایگاه دوم جدول اغاز کند. به این ترتیب تیم کشورمان در دور دوم این رقابت‌ها چهار دیدار حساس برابر تیم‌های صربستان، لهستان، استرالیا و آرژانتین دارد.


جدول گروه ایران در دور دوم رقابت‌های جهانی به این شرح است:

 

 

مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان در حالی از امروز آغاز می‌شود که برنامه بازی‌های امروز به این شرح است:


چهارشنبه: 19 شهریور ماه


گروه E  -  شهر غوچ


ساعت 19:10: صربستان      ایتالیا
ساعت 22:55: لهستان      آمریکا


گروه E  -  شهر بیدگوشچ


ساعت 19:10: آرژانتین      فرانسه
ساعت 22:55: استرالیا      ایران


گروه F  - شهر کاتوویسا


ساعت 19:10: برزیل      بلغارستان
ساعت 22:55: آلمان      چین


گروه F -  شهر وروکتواف


ساعت 19:10: فنلاند      روسیه
ساعت 22:55: کوبا      کانادا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه