جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش از فردا در ویتنام؛ مسابقات والیبال کاپ آسیا با حضور ایران آغاز می‎شود/ به دنبال دفاع از دو قهرمانی

ورزش

از فردا در ویتنام؛ مسابقات والیبال کاپ آسیا با حضور ایران آغاز می‎شود/ به دنبال دفاع از دو قهرمانی

سومین دوره مسابقات والیبال کاپ آسیا از روز شنبه با حضور مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‎ها یعنی ایران و هفت تیم دیگر آغاز خواهد شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Streetwear & Hip Hop Klamotten Online Shop , DefShop

به گزارش خبرنگار مهر، "کاپ آسیا" عنوان مسابقاتی است که از سال 2008 در تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا قرار داده شد تا در سال‎های زوج که مسابقات قهرمانی مردان آسیا برگزار نمی‎شود، این مسابقات و رقابت هشت تیم شرکت کننده در آن به والیبال قاره آسیا رونق دهد.

اولین دوره مسابقات والیبال کاپ آسیا در "راچا سیما" تایلند برگزار شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر کره جنوبی در فینال مسابقات، به عنوان قهرمانی این رقابت‎ها دست یافت. مدال طلای این مسابقات، نخستین مدال طلای والیبال ایران در زمان ریاست محمدرضا داورزنی بود.

دومین دوره این مسابقات هم دو سال پیش به میزبانی ارومیه برگزار شد که بازهم با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم ملی والیبال در ارومیه با شکست دادن چین به عنوان نخست دومین دوره مسابقات کاپ آسیا دست یافت و جام قهرمانی این رقابت‎ها را در خانه نگه داشت. هر دو قهرمانی ایران در مسابقات کاپ آسیا با مربیگری حسین معدنی بدست آمد.

برخلاف اولین دوره مسابقات والیبال کاپ آسیا که فقط یک بازیکن ایران در جمع بهترین‎ها قرار گرفت (حمزه زرینی - ارزشمندترین بازیکن)، در دومین دوره این رقابت‎ها چهار بازیکن ایران به عنوان بهترین‎ها معرفی شدند. در ارومیه فرهاد نظری افشار، ارزشمندترین بازیکن شد و علیرضا نادی، سعید معروف و عبدالرضا علیزاده هم به ترتیب به عنوان بهترین مدافع، پاسور و لیبرو معرفی شدند.

والیبال ایران با چنین کارنامه و استیلایی که در کاپ آسیا دارد، مهیای شرکت در سومین دوره این رقابت‎ها شده است در حالیکه به نظر می‎رسد کارش برای تکرار قهرمانی و بازهم بهترین شدن راحت نیست.

سومین دوره مسابقات والیبال کاپ آسیا از روز شنبه با حضور هشت تیم در هانوی ویتنام آغاز می‌شود. علاوه بر ایران که مدافع عنوان قهرمانی است، چین، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هند - تیم‎های دوم تا ششم جام ملت‎های 2011 تهران و میانمار و ویتنام شرکت کنندگان در این دوره رقابت‏های کاپ آسیا هستند.

دفاع از قهرمانی سخت است
ایران در دو دوره پیشین مسابقات والیبال کاپ آسیا ترکیب اصلی خود تیم ملی را در اختیار داشت در حالیکه برای حضور در این دوره مسابقات تیم "ب" به ویتنام اعزام شده است اما در هر صورت ایران مدافع عنوان قهرمانی در دوره متوالی است اما دفاع از این قهرمانی برای ایران سخت است!

محمد وکیلی، سرمربی تیم "ب" در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: به خاطر حضور تیم ملی در رقابت‎های مهم گزینشی لیگ جهانی، تیم "ب" برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا انتخاب شد. به غیر از بازیکنانی که در خدمت تیم ملی هستند، یکسری بازیکنان هم در تیم ارتش حضور دارند که برای مسابقات جهانی تهران آماده می‎شود.

وی با بیان اینکه تیم "ب" اولویت سوم والیبال ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تیم ارتش از نظرکمک به تیم ملی اولویت دوم است و ناخودآگاه ما اولویت سوم شدیم و این یعنی در اختیار نداشتن همه بازیکنان موردنظر؛ از طرفی 70 - 60 درصد بازیکنانی که ما در اختیار داریم برای نخستین‏بار در این مسابقات محک می‏خوردند و برخی از آنها هم اصلا سابقه خروج از کشور ندارند. ضمن اینکه ما شناخت زیادی از حریفان و موقعیت فعلی آنها نداریم. با این شرایط دفاع از قهرمانی سخت است.

آغاز مسابقات با دیدار ایران
به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره مسابقات والیبال کاپ آسیا از روز شنبه در ویتنام آغاز شده و تا 18 شهریورماه ادامه دارد. در نخستین دیدار روز نخست این رقابت‎ها تیم "ب" ایران به مصاف چین می‎رود. گروه بندی و برنامه کامل این رقابت‎ها به شرح زیر است:

گروه A: ایران، چین، استرالیا و هند
گروه B: ویتنام، کره جنوبی، ژاپن و میانمار

شنبه 11 شهریورماه
* ایران - چین (11:30)
* هند - استرالیا
* میانمار - ویتنام
* کره جنوبی - ژاپن

یکشنبه 12 شهریورماه
* ایران - هند (ساعت 11:30)
* چین - استرالیا
* ویتنام - ژاپن
* میانمار - کره جنوبی

دوشنبه 13 شهریورماه
* هند - چین
* ایران - استرالیا (ساعت 13:30)
* کره جنوبی - ویتنام
* ژاپن - میانمار

در پایان مرحله مقدماتی و پس از یک روز استراحت، تیم‎های شرکت کننده در مسابقات کاپ آسیا رقابت‎های خود را از پانزدهم شهریورماه در مرحله یک چهارم نهایی دنبال می‎کنند.

محمد طاهر وادی، سجاد ملا بهرامی، محمدرضا حسینی‎پویا، علی مباشری، مجتبی قلی‌زاده، علی سجادی، رضا سلیمانی، سهیل احمدی، علی جدیدی، محمدحسن صنوبری، پیمان کریمی و ناصر رحمتی بازیکنانی هستند که ترکیب تیم "ب" را در مسابقات کاپ آسیا تشکیل می‎دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه