جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش والیبال جام بزرگ قهرمانان- ژاپن / ایران - برزیل، نبردپرافتخارترین مربیان والیبال جهان

ورزش

والیبال جام بزرگ قهرمانان- ژاپن / ایران - برزیل، نبردپرافتخارترین مربیان والیبال جهان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های والیبال قهرمانان قاره‌های جهان برابر تیم پرافتخار برزیل به میدان می‌رود.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

ستارگان والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان از ساعت 10 و 40 دقیقه صبح فردا(سه شنبه) به مصاف برزیل می‌روند. برزیلی‌ها به ارائه نمایش سرعتی در والیبال جهان مشهور هستند به همین جهت همیشه تماشای بازی‌های والیبال تیم ملی برزیل برای علاقه‌مندان والیبال از جذابیت زیادی برخوردار است. کسب ده‌ها عنوان قهرمانی و حضور موفق در مسابقات مختلف المپیک و لیگ جهانی تا جام جهانی و جایزه بزرگ والیبال، افتخاراتی است که در کارنامه تیم ملی والیبال برزیل قرار دارد.

به گزارش ایسنا،تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل پیش از این سه بار برابر هم به میدان رفته‌اند که در هر سه مسابقه پیروزی با تیم قدرتمند برزیل بوده است.

دیدار تیم‌های والیبال ایران و برزیل به نوعی نبرد تفکرات تاکتیکی دو سرمربی بزرگ جهان والیبال به شمار می‌رود. "برناردو رِزِنده"؛ ملقب به "برناردینیو" همان کسی است که از وقتی به سرمربیگری برزیل برگزیده شد با کسب عناوین متعدد بین‌المللی، تمام رکوردهای ولاسکو را شکست و حالا "پرافتخارترین مربی والیبال جهان" است.

عنوانی که به نظر نمی‌رسد تا سال‌ها از آنِ مربی دیگری شود. برناردینیوی 54 ساله که از سال 2001 هدایت برزیلی‌ها را بر عهده گرفته و حالا سیزدهمین سال حضورش در این سمت را پشت سر می‌گذراد (که همین حضور در راس کادر فنی یک تیم ملی نیز به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود) تاکنون 3 مدال طلای قهرمانی جهان، یک طلا و 2 نقره المپیک، 8 طلا و 2 نقره لیگ جهانی، 2 طلا و یک برنز جام جهانی، 2 طلا و یک نقره جام قهرمانان قاره‌ها را بر گردن آویخته و در 427 بازی رسمی سرمربیگری برزیل را بر عهده داشته است. او خود از ملی پوشان والیبال کشورش در دهه 1980 بود که برنز جام جهانی 1981 و نقره قهرمانی جهان 1982 و المپیک 1984 را تصاحب کرد.

در مقابل "ولاسکو" علاوه بر اینکه با پشت سر گذاشتن 61 سال از عمرش به عنوان مسن‌ترین سرمربی حاضر در جام قهرمانان قاره‌ها شناخته می‌شود، با کسب مدال طلای اولین دوره جام قهرمانان و همچنین اولین دوره لیگ جهانی (همراه با تیم ایتالیا) به نوعی خالق رکوردهایی تاریخی است که تحت تاثیر تئوری‌های پیشرفته او در سال‌های پایانی دهه 1980 و آغازین 1990 در والیبال سنتی دنیا حاصل شد و نام او را بر سر زبانها انداخت. ولاسکو که از سال 2011 و از بازی مقابل افغانستان در چارچوب رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، سرمربیگری در تیم ملی ایران را آغاز کرد و تاکنون در 45 بازی رسمی سرمربی ایران بوده، با کسب یک مدال طلای جام قهرمانان قاره‌ها، 2 مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان، 7 مدال لیگ جهانی (پنج طلا، یک نقره، یک برنز)، دو مدال جام جهانی (یک طلا، یک نقره) و یک نقره المپیک (همه این افتخارات با تیم ملی ایتالیا طی سال‌های 1989 تا 1996 کسب شده است) به عنوان یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ والیبال جهان مطرح است که حالا با ایران در جام قهرمانان 2013 حاضر خواهد شد. ایرانی که با هدایت او دو مدال طلای آسیا را بر گردن آویخته و از آن با عنوان "یک قدرت در حال ظهور" در دنیای والیبال نام برده می‌شود.

لااقل روی کاغذ کمتر کارشناسی برای شاگردان ولاسکو مقابل برزیل تیم رویایی منطقه کنکاکاف شانس موفقیت قائل است. برزیلی‌ها در تمامی فاکتورهای فیزیکی و تکنیک فردی و تاکتیک گروهی یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان به شمار می‌روند. به باور بسیاری از کارشناسان سیستم برزیلی در دنیایی والیبال همچنان پیشتاز است. با این همه بلندقامتان والیبال ایران که در سال‌های اخیر همواره شگفتی‌ساز مسابقات بین‌المللی بوده‌اند برای هیچ حریفی دست و پا بسته نیستند. بعید نیست که شکست شاگردان ولاسکو با برد برزیل در نخستین روز مسابقات تمام معادلات را بهم برزید.

در برابر تیم سرعتی و بازی ترکیبی و برق‌آسای برزیل تمرکز در دفاع روی تور اهمیت ویژه‌ای دارد. فاکتوری که به پشتوانه حضور محمد موسوی بهترین مدافع لیگ جهانی و همچنین عادل غلامی و آرمین تشکری تا حدی خیال ولاسکو را راحت کرده است. از سوی دیگر حضور دو پاسور باهوش با دو سیستم کار متفاوت همچنین بهره‌گیری از دو قطر پاسور قدرتی و تکنیکی در حمله نیز کارایی تیم ایران را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد دریافت کننده‌ها و توپ گیر‌های ایران در برابر سرویس‌های خطرناک برزیل کار دشواری داشته باشند. باید دید انگیزه بالای بازیکنان ایران در برابر تجربه بالای برزیلی‌ها چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزا‌جانپور، رحمان داودی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف، ناصر رحیمی‌پناه ترکیب تیم ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دهند. همچنین امیر خوشخبر(سرپرست)، احمد مساجدی و ناصرشهناری(مربی) و سیامک افروزی(پزشک) به ولاسکو در کادر فنی تیم ملی کمک می‌کنند.

*برنامه این رقابت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

*سه‌شنبه – 28 آبان – کیوتو

ساعت 6:40 صبح: ایتالیا – روسیه

ساعت 10:40 صبح: ایران – برزیل

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – ایالات متحده

*چهارشنبه – 29 آبان – کیوتو

ساعت 6:40 صبح: ایران - ایتالیا

ساعت 10:40 صبح: برزیل – ایالات متحده

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – روسیه

*جمعه – اول آذر – توکیو

ساعت 6:40 صبح: ایتالیا – ایالات متحده

ساعت 10:40 صبح: ایران - روسیه

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – برزیل

*شنبه – دوم آذر – توکیو

ساعت 6:40 صبح: ایران – ایالات متحده

ساعت 10:40 صبح: روسیه - برزیل

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – ایتالیا

*یکشنبه – سوم آذر – توکیو

ساعت 6:40 صبح: برزیل – ایتالیا

ساعت 9:40 صبح: روسیه – ایالات متحده

ساعت 12:40 ظهر: ژاپن - ایران

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه