پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش در آستانه روز بزرگداشت حافظ؛ نشست «حافظ در ذهن و زبان ما» برگزار می‌شود

ورزش

در آستانه روز بزرگداشت حافظ؛ نشست «حافظ در ذهن و زبان ما» برگزار می‌شود

در این نشست، داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی مهمان شهر کتاب هستند که در باب حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخن بگویند.

nike-dunk-low-coast-uncl | nike air terra kimbia blue book list series UK: Sneaker Releases, Style Guides & Beauty News

به گزارش خبرگزاری مهر، در آ‌ستانه‌ی روز بزرگداشت حافظ و در ادامه‌ی برنامه‌ی یکساله‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی حافظ که روزهای چهارشنبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی مهمان شهر کتاب هستند که در باب حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخن بگویند و این‌که چرا حافظ بدین جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده است و در غزلیاتش بخش بزرگی از حیات روحی و اخلاقی مردم ایران سرزمین را بازتاب داده است.
 
علاقه‌مندان می‌‌توانند برای حضور در این برنامه روز چهارشنبه ۱۶ مهر 1393، ساعت ۱۶:۳۰ به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.
 
شعر حافظ بر خلاف سروده‌‌های شاعران دیگر، یک رویه و یک سویه نیست و در یک یا چند دایره‌ی محدود سیر نمی‌کند. شعر حافظ مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد و صاحبان آرا و عقاید گوناگون را در برمی‌گیرد، و هر کس در هر مقام و منزلتی از فکر و دانش و ذوق و سلیقه که باشد، به نوعی به فراخور احوال و تجربه‌های خود از آن بهره می‌برد.
 
شعر حافظ در ذهن و زبان افراد مختلف، تاثیرهای متفاوت گذاشته است و فیلسوف، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر هر کدام به نوعی با شعر حافظ روبه‌رو می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه