سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کاهش 5 سانتیمتری ارتفاع آب دریاچه ارومیه - وزارت نیرو حق آبه را تامین نکرد

زیست بوم

کاهش 5 سانتیمتری ارتفاع آب دریاچه ارومیه - وزارت نیرو حق آبه را تامین نکرد

کارشناس مسئول تالابها در سازمان محیط زیست گفت: ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته در همین زمان حدود پنج سانتیمتر کاهش یافته است.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Maratón Valencia 2021 , Carreras populares - iron man nike dunks sale women sneakers clearance - Fea-kpiShops

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود باقرزاده کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ارتفاع آب دریاچه ارومیه 05/1271 متر است که نسبت به سال گذشته 5 سانتیمتر کاهش یافته است.

به گفته وی، البته با توجه به بارش های نسبتاً خوب برف در ارتفاعات کردستان در فصل زمستان شاید در فصل بهار شرایط دریاچه ارومیه اندکی بهتر شود اما در مجموع در حال حاضر وضعیت این دریاچه مناسب نیست.

کریمی اظهار داشت: با وجود رایزنیها و پیگیری های سازمان محیط زیست در سال گذشته به جزیک مورد از سدی که روی رودخانه شهرچای است و حدود 70 تا 100 میلیون متر مکعب آب از آن  برای دریاچه ارومیه رهاسازی شد وزارت نیرو حقابه تعیین شده از سایر سد های اطراف دریاچه ارومیه را تأمین نکرد.

به اعتقاد کریمی رایزنی برای دریافت حقابه دریاچه ارومیه سلسله مراتب مختلف دارد و جریان پیچیده ای است که محیط زیست همواره پیگیرآن است اما ظاهراً زورمان به وزارت نیرو نمی رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه