سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۱۲ میلیارد مترمکعب آب

زیست بوم

احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۱۲ میلیارد مترمکعب آب

اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۱۲میلیارد مترمکعب آب است به تسنیم گفته است: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه نه‌تنها نگران پایتخت بلکه باید نگران شهر‌های همجوار ارومیه مانند زنجان، اردبیل، تبریز و میاندو‌آب باشیم.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Giftofvision , Sneakers search engine

وی با بیان اینکه سونامی نمک سیستان و بلوچستان را هم تهدید می‌کند، می‌گوید که سونامی نمک مانند ریزگرد است و 2عامل شدت و جهت باد باعث این امر می‌شود؛ شدت باد به این معنا که باد در چه مسافتی ذرات نمک را پراکنده می‌کند و جهت باد به این معنا که این نمک به کدام سو فرستاده می‌شود. در واقع باید این امر مدنظر قرار گیرد که سونامی نمک با احیای دریاچه ارومیه رخ نخواهد داد. مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه دریاچه ارومیه احیا می‌شود و اخیراً اتفاقات خوبی برای آن افتاده است، می‌افزاید: 10روز گذشته در کمیته احیای دریاچه ارومیه موضوع اختصاص دادن 40درصد از آب مصرفی کشاورزی به دریاچه مطرح شد که این بسیار مهم است چرا که با این امر حقابه دریاچه داده می‌شود.

به گفته وی، احیای دریاچه ارومیه در کوتاه‌مدت رخ نخواهد داد بلکه در یک دوره زمانی 5ساله احیا می‌شود که باید به‌طور قطع این اتفاق صورت گیرد چرا که مسائل و مشکلات بسیاری را به‌دنبال داشته است بنابراین باید فکری اساسی کرد. کهرم با اشاره به اینکه سطح کشاورزی از 35هزار هکتار به 750هزار هکتار افزایش یافته است، می‌گوید: باید در این راستا به موضوع کشاورزی نیز اهمیت دهیم و برای اینکه کشاورزی به خوبی پیش‌ رود باید به‌دنبال بهبود سیستم آبیاری باشیم تا هم دریاچه و هم کشاورزی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه