سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه؛ سطح تراز آبی دریاچه ارومیه به 1270 متر رسید

زیست بوم

با افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه؛ سطح تراز آبی دریاچه ارومیه به 1270 متر رسید

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش 69 سانتیمتری سطح تراز آبی دریاچه ارومیه خبر داد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Air Jordan Release Dates 2020

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهرنگ دوستی رضایی با اعلام اینکه با این افزایش سطح تراز آبی دریاچه ارومیه به 1270.77 متر رسید اظهار کرد: سطح تراز آبی دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه) 1270.08 متر بود که طی 6.5 ماه گذشته 69 سانتیمتر و نسبت به زمان مشابه سال گذشته هشت سانتیمتر و نسبت به سطح تراز زمان مشابه 2 سال پیش نیز 10 سانتیمتر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه از طریق بارش های خوب پاییزی، زمستانی و بهاری و اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه همچنین وارد شدن میزان آب مناسب از رودخانه ها و رهاسازی آب سدها به همراه پایین بودن دما و کم بودن تبخیر آب از جمله عوامل افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه به شمار می رود.

دوستی رضایی با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به سال های گذشته گفت: در سال آبی جاری نیز رژیم خوب بارشی را شاهد بودیم و علاوه بر بارش برف مناسب به ویژه در مناطق کوهستانی، دمای هوا نیز کم بود و این امر بر کاهش تبخیر تاثیر گذاشت تا امسال وضعیت دریاچه بهتر از هر سال باشد.

مدیر مطالعات پایه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت تداوم بارش‌ها و با ذوب شدن برف در ارتفاعات و روان شدن آب بیشتر در رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا اواخر اردیبهشت ماه، انتظار می رود که سطح تراز آبی این دریاچه بیشتر افزایش یابد.

لازم به ذکز است در سال آبی جاری از چهار سد مهاباد، بوکان، زولای سلماس و حسنلوی نقده در مجموع 650 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

تراز این دریاچه در ابتدای سال آبی 93-94 حدود 1270.15 و در ابتدای سال آبی 94-95 حدود 1270.08 متر بود که نشان از کاهش ناچیز سطح دارد و دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه