سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تأیید وجود ذرات نمک در هوای اطراف دریاچه ارومیه

زیست بوم

تأیید وجود ذرات نمک در هوای اطراف دریاچه ارومیه

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها با تأیید مشاهده ذرات نمک در هوای شهرهای اطراف ارومیه گفت: مدیریت آب‌های سطحی به سمت دریاچه و زمین‌های اطراف، سریع‌ترین راهکار جلوگیری از بروز بادهای نمکی است.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

 محسن سلیمانی‌روزبهانی در گفت‌وگو با مهر افزود: در سفری که روز جمعه به اطراف دریاچه ارومیه داشتم از نزدیک شاهد وزش بادهای شدید و وجود ذرات نمک همراه با گرد و خاک در هوای این منطقه بودم. وی افزود: این نمک از زمین‌های اطراف دریاچه برخاسته بود و از نمک‌های بستر دریاچه که همچنان کریستاله هستند ناشی نشده است. سلیمانی با بیان اینکه به هر حال فرقی نمی‌کند که منشأ ذرات نمکی کجا باشد، اظهار داشت: این بادهای نمکی زنگ خطری است که مسئولان باید هر چه سریع‌تر آن را شنیده و اقدامات لازم را پیش از آنکه انواع بیماری و ضرر و زیان‌های اقتصادی متوجه مردم این مناطق شود، آغاز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی هم در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته با شروع بادهای فصلی محلی، شاهد وقوع توفان‌های نمکی در منطقه بوده‌ایم که درصورت تداوم، تهدیدی برای اقتصاد معیشتی مردم خواهد بود. عباس‌نژاد با اشاره به اینکه دامنه تأثیرگذاری این پدیده هر روز افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به جهت باد غالب در منطقه، این موضوع در آینده نزدیک شهرهای سواحل شرقی و شمالی دریاچه ارومیه را به‌شدت تهدید خواهد کرد، بنابراین در اسرع وقت باید نسبت به توسعه پوشش گیاهی در این مناطق با استفاده از گونه‌های اندمیک و بومی پارک ملی دریاچه ارومیه که عمدتا شورپسند هستند، اقدام کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه