پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم هشدار درباره طغیان مگس سفید در پایتخت

زیست بوم

هشدار درباره طغیان مگس سفید در پایتخت

با فرارسیدن فصل گرما، باز هم موضوع طغیان مگس سفید یا عسلک پنبه در تهران مطرح می شود. یک عضو شورای شهر می گوید اقدامات شهرداری در این باره فایده ای نداشته است.


به گزارش خبرآنلاین، با فرا رسیدن فصل گرما، برخی کارشناسان احتمال می دهند باز هم شهروندان با طغیان مگس سفید یا عسلک پنبه در تهران مواجه شوند.


طغیان عسلک پنبه در سال گذشته موجب شد تا شهرداری تهران با اقداماتی مانند آبشویی و مبارزه بیولوژیک در پی کنترل این حشرات باشد. با این وجود یک عضو شورای شهر تهران می گوید اقدامات شهرداری بی فایده بوده و شاهد طغیان مگس سفید در تهران خواهیم بود.


عباس جدیدی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا وکمبود آب در کشور گفت: همانند سالهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر این حشرات سفیدرنگ در پایتخت خواهیم بود.


این عضو ورزشکار شورا درباره اقدامات شهرداری اظهارنظر کارشناسی کرده و گفته: با توجه به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا، کمبود آب در کشور و همچنین استفاده نکردن از روش های صحیح دفع آفات گیاهی بزودی همانند سالهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر این حشرات سفیدرنگ در سطح فضای پایتخت هستیم که متاسفانه این اتفاق چرخه اکوسیستمی موجود در شهر تهران را به مخاطره خواهد انداخت.


جدیدی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای مهار این معضل از سیستم سم پاشی استفاده می کند افزود: استفاده از سموم تاثیری در دفع هجوم مگس سفید ندارد و این امر تنها باعث تخریب محیط زیست و مسمومیت های ناشی از انتشار این سموم در فضای شهرخواهد شد.


او توضیح داده: باید نسبت به دفع این آفت چاره اندیشی مناسب تری صورت گیرد چرا که با افزایش این مگس ها و دفع آن از طریق سم پاشی باعث پراکنده شدن سم بیشتری در فضای شهر هستیم و این رویداد آثار مخرب تری در حوزه زیستی بر جای خواهد گذاشت.
پیش بینی می شود احتمال بازگشت مگس سفید از نیمه اردیبهشت امسال در تهران وجود دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه