سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس اردیبهشت‌ماه 1393

رویدادهای فرهنگی

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس اردیبهشت‌ماه 1393

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی، سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در شهر تاریخی توس خبر داد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Adidas Superstar Cloud White/Core Black - Core Black FV2819 - james harden adidas commercial 2018 schedule 2017

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی در نشست خبری تشریح برنامه های این اداره کل به مناسبت روز ملی فردوسی، روز ملی خیام، هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها افزود: بازدید از آرامگاه فردوسی در روز ملی فردوسی (۲۵ اردیبشهت) برای همه اقشار رایگان است ضمن این که به مناسبت روز ملی فردوسی نمایشگاهی با عنوان ۸۰ سال تلاش در نکوداشت مقام فردوسی برگزار و از ۴ کتاب تخصصی "تابران توس"، "نام آوران توس"، "فرهنگ خرد در شاهنامه" و "کاروانسراهای خراسان" نیز رونمایی خواهد شد.
او یادآور شد: رونمایی از درگاه پژوهشی اطلاع رسانی فردوسی، برپایی نمایشگاه آثار هنری هنرمندان صنایع دستی مرتبط با فردوسی در آرامگاه نادرشاه، برگزاری مسابقات رالی، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کوهستان، افتتاح خانه کودک و شاهنامه با مشارکت شهرداری مشهد، برگزاری مسابقه انشاء نویسی با موضوع فردوسی و اهد اء جایزه به سه انشاء برتر، برگزاری نمایشگاه تخصصی صفحاتی از شاهنامه فلورانس ایتالیا، تجهیز و آماده سازی آرامگاه فردوسی و ... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت بزرگداشت روز ملی فردوسی برگزار خواهد شد.

لباف خانیکی هم چنین با تشریح برنامه های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی گفت: بازدید کارشناسان نظام مهندسی از ابنیه تاریخی تربت حیدریه و خواف، برگزاری کارگاه و نمایشگاهی از نقاشی های مرتبط با بابلیان هند در آرامگاه نادر شاه، برپایی نمایگاه توانمندی های میراث فرهنگی استان، گردهمایی انجمن های میراث فرهنگی استان، بازدید خبرنگاران از ابنیه تاریخی توس و موزه بزرگ خراسان، برپایی نمایشگاه شاهنامه فلورانس، افتتاح فاز یک موزه مشارکتی در سبزوار، بازدید مرمت کاران بناهای تاریخی از انبیه تاریخی محور قوچان و ... از برنامه های مهمی است که توسط این اداره کل در هفته میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

سید جواد موسوی معاون گردشگری استان و مدیراجرایی ستاد بزرگداشت روز ملی فردوسی نیز در این نشست خبری در تشریح مهترین برنامه های افتتاحیه این مراسم در روز ۲۳ اردیبهشت ماه جاری گفت: در این مراسم که با حضور شخصیت ها و اندیشمندانی از سراسرکشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجرای ورزش زورخانه ای، شاهنامه خوانی و نقالی توسط استاد امیر صادقی، اجرای نمایش رستم و سهراب، شعر خوانی و سخنرانی از مهمترین برنامه های روز افتتاحیه این مراسم است که به مدت سه روز ادامه دارد و با برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت روز ملی خیام به پایان خواهد رسید.

او خاطر نشان کرد: هم چنین به مناسبت ۲۵ اردیبشهت روز ملی فردوسی زنگ فردوسی در ۱۲ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان به صدا در خواهد آمد و ۵ هزار محصول فرهنگی نیز در استان و بین علاقه مندان و شرکت کنندگان در مراسم روزملی فردوسی توزیع خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه