پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست فردوسی و شاهنامه حكيم فردوسی یکی از میادین اصلی آلمان به نام فردوسی می‌شود

حكيم فردوسی

یکی از میادین اصلی آلمان به نام فردوسی می‌شود

 

برگرفته از میراث آریا

همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، مدیر کل بنیاد فردوسی از نام‌گذاری میدان اصلی شهر فریدریش هافن آلمان به نام این شاعر حماسه‌‌سرا خبر داد.

یاسر موحد فرد با بیان این مطلب به میراث آریا( CHTN) گفت: فریدریش هافن شهر محل اقامت تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی دوره قبل است و شهردار این شهر فردی ایران‌دوست به حساب می‌آید.

وی افزود: قرار است در پاییز سال جاری هفته فرهنگی فردوسی در آلمان با حضور برخی شاهنامه‌پژوهان و برخی اعضای بنیاد فردوسی برگزار می‌شود.

موحد با بیان اینکه این هفته فرهنگی با همکاری سفارت ایران در آلمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حاشیه این هفته فرهنگی، تندیس فردوسی که از سوی بنیاد ساخته شده است در میدان اصلی شهر فریدریش هافن آلمان رونمایی می‌شود.

به گفته مدیر کل بنیاد فردوسی قرار است با حضور شهردار این شهر، نام میدان اصلی شهر به نام فردوسی نام‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: در هفته فرهنگی فردوسی، استاد محمدحسین طوسی وند، فریدون جنیدی و جلال خالق مطلق در زمینه شاهنامه و فردوسی سخنرانی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با میراث آریا از برگزاری نشست تخصصی مسوولان و استادان شاهنامه‌پژوه در روز 27 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این نشست با حضور اعضای بنیاد فردوسی، نمایندگان و متولیان فرهنگی یونسکو، اکو، استادان دانشگاه افغانستان و تاجیکستان در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

موحد ادامه داد: با توجه به آنکه سال آینده (2009 میلادی) سال پایان سرایش شاهنامه است، مسوولان بنیاد و شاهنامه‌پژوهان درصدد هستند تا به مسوولان یونسکو پیشنهاد نام‌گذاری سال فردوسی را در سال آینده بدهند.

وی یادآور شد: امیدوارم که با پذیرش این پیشنهاد از سوی یونسکو، شاهد اجرای برنامه‌های گسترده‌ای برای بزرگداشت این شاعر حماسه‌سرا در سال آینده باشیم.

به گفته وی قرار است این نشست 27 اردیبهشت ماه - 1387، ساعت 18 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شود و حضور اصحاب رسانه در این نشست بلامانع است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه