سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کنسرت شهرام ناظری در شهر تاریخی کارتاژ

خبر

کنسرت شهرام ناظری در شهر تاریخی کارتاژ

به گزارش خبرنگار مهر دراین جشنواره گروههای موسیقی بیش از سی کشور از سراسر جهان حضور خواهند داشت و شهرام ناظری نیز به اتفاق گروهی از نوازندگان تحت عنوان  گروه "فردوسی" در تاریخ  19مرداد (10 آگوست) به اجرای قطعاتی از موسیقی مقامی بر اساس اشعار شاهنامه (داستان ضحاک و کاوه آهنگر) خواهد پرداخت.

این جشنواره که یکی از جشنواره های مهم موسیقی در جهان محسوب می شود در شهر چند هزارساله کارتاژ تونس برگزار شده وکنسرت  شهرام ناظری نیزدر بهترین سالن این شهر یعنی در تالار"تئاتر آنتیک" اجرا خواهد شد.

در این کنسرت که ششمین برنامه رسمی از پروژه شاهنامه خوانی ناظری در خارج از کشور محسوب می شود فرید الهامی( آهنگساز) و نوازنده تنبور، سعید نایب محمدی عود، محمد جابری دف،صابر نظرگاهی دیوان و یونس پاکنژاد کمانچه مقامی می نوازند و قطعات با تدوین ناظری ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است ناظری به عنوان نخستین هنرمند و خواننده ایرانی، از سه سال پیش به طور جدی به شاهنامه و اجرای موسیقایی آن پرداخته است و از آغاز پروژه شاهنامه خوانی تا کنون درشش برنامه رسمی در کشورهایی از آمریکا،اروپا و آفریقا حضور داشته ولی متاسفانه تا کنون موفق به اجرای این کنسرت در ایران نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه