سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی اندیشه فردوسی به نسل جوان منتقل شود

رویدادهای فرهنگی

اندیشه فردوسی به نسل جوان منتقل شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: فردوسی اسطوره منحصر به فرد ایرانیان است و باید اندیشه‌اش را به نسل جوان منتقل کنیم.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمدرضا نورا صبح امروز در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) زابل برگزار شد به نقش سیستان در ادبیات فارسی اشاره کرد و اظهار داشت: همه ملت‌ها، اسطوره‌ها و حماسه‌هایی دارند اما در هیچ جای جهان حماسه‌ای با جامعیت و زیبایی شاهنامه و اسطوره‌ای مانند رستم دیده نشده است.

وی با تاکید بر پیام‌های اندیشمندانه و مطابق با اصول انسانی شاهنامه افزود: فردوسی با زبان و نگاه تاثیرگذار و اندیشمندانه‌اش، فرهنگ غنی ایرانی را به جهانیان معرفی می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی آن روزگار، خلق شاهنامه توسط فردوسی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با اشاره به اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی دانش و دین را رمز سعادت و کمال معرفی کرده است بیان داشت: در شاهنامه یکتا پرستی، رادمردی، عزت نفس و تواضع و دین پروری به گونه‌ای کاملا برجسته دیده می‌شود و ما ایرانیان باید همچون گذشته با پیروی از شاهنامه این خصایل پسندیده را در خود تقویت کنیم.

نورا خاطرنشان کرد: فردوسی به گردن همه ایرانیان به ویژه سیستانیان، حق بزرگی دارد و ما باید در حفظ و انتشار میراث کهن و ارزشمندی همچون شاهنامه بکوشیم و آن را به فرزندانمان منتقل کنیم.

در ادامه این مراسم، پس از شاهنامه خوانی و انجام حرکات ورزشی از پهلوانان و باستانی کاران شهرستان زابل تجلیل به عمل آمد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه