سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی در بوشهر برگزار شد

رویدادهای فرهنگی

همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی در بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فردوسی، به کوشش گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، همایش یک‌روزه علمی‌‌پژوهشی منطقه‌ای در استان بوشهر با نام «فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی» در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه 1391 از ساعت 9 صبح در تالار دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با حضور شاهنامه‌پژوهان، استادان و دانشجویان دوره دکترای زبان و ادب فارسی برگزار شد.

گفتنی است این همایش علمی پژوهشی در دو نشست تخصصی جداگانه با عنوانهای «فردوسی‌شناسی» و «شاهنامه‌پژوهی» با حضور یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و دکتر سید جعفر حمیدی، دکتر سید احمد حسینی کازرونی، دکتر مریم پرهیزگاری و دکتر شمس‌الحاجیه اردلانی از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برپا گردید.

شایان ذکر است در همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی، سرفصلهای راز و رمز در شاهنامه، بررسی زندگی شخصی فردوسی، دانشنامه جهانی شاهنامه، نقش گوسانها در ایران باستان و سیمای بزرگمهر در شاهنامه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از برنامه‌های جنبی همایش یاد شده می‌توان به اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی استاد محمد صغیری و تک‌نوازی محمدرضا شاه‌حسینی اشاره داشت.

بنا به این گزارش برپایی نمایشگاه کتابهای منتشر شده از سوی بنیاد فردوسی و ارایه کتاب الکترونیک مجموعه مقاله‌های همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی از دیگر برنامه‌های فرهنگی پژوهشی این همایش بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه