سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی همایش جاودان‌نامه دوم تیر برگزار می‌شود

رویدادهای فرهنگی

همایش جاودان‌نامه دوم تیر برگزار می‌شود

برگرفته از تبیان

با موضوع تبیین دیدگاه‌های ادیبانه و انسانی فردوسی
همایش جاودان‌نامه دوم تیر برگزار می‌شود

معاون پژوهشی دانشكده صداوسیما و دبیر علمی همایش «جاودان‌نامه»، تبیین و معرفی اندیشه و دیدگاه‌های ادیبانه و انسانی فردوسی در شاهنامه به عنوان با شكوه‌ترین رزمنامه مكتوب جهان را از اهداف برگزاری همایش بزرگداشت فردوسی عنوان كرد.

 

به گزارش فارس ، احمد ضابطی‌جهرمی استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استادان، ذوق هنری دانشجویان و سازمان‌ها و نهادهای علمی و فرهنگی را از اهداف دیگر این همایش برشمرد.

 

شهرام گیل‌آبادی دبیر اجرایی همایش نیز برنامه‌های این همایش را شامل ارائه سخنرانی شخصیت‌ها، استادان و شاهنامه پژوهان ، برنامه شاهنامه‌خوانی، روایت‌خوانی و سردم‌خوانی، اجرای موسیقی ملهم از شاهنامه توسط دانشجویان دانشكده صدا و سیما، نمایش فیلم، تجلیل از استادان پژوهشگران و هنرمندانی كه به طور ویژه در مورد فردوسی و شاهنامه فعالیت كرده‌اند، برگزاری مسابقه دانشجویی و تولیدات رسانه‌ای و برگزاری نشست‌ها و كارگاه‌های تخصصی عنوان كرد.

 

همایش جاودان‌نامه به منظور گرامیداشت هزارمین سال تصنیف شاهنامه و ثبت نسخه بایسنقری به عنوان میراث معنوی ایرانیان در حافظه جهانی یونسكو، 2 تیرماه در دانشكده صدا و سیما برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه