سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی بزرگداشت فردوسی در فرهنگسرای شفق

رویدادهای فرهنگی

بزرگداشت فردوسی در فرهنگسرای شفق

همزمان با فرا رسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم بزرگداشت این شاعر پر آوازه با همت کانون تاریخ در فرهنگ سرای شفق برگزار می شود.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | nike acg alder mid for sale california real estate

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای شفق، برنامه بزرگداشت فردوسی، 24 اردیبهشت‌ماه 1392، ساعت 17 تا 19 در تالار نمایش فرهنگسرای شفق برگزار می شود. استاد شجاع پور و دکتر کثیری در خصوص زندگی فردوسی، آثار و اشعار این شاعر ایرانی و جایگاه او در ادبیات ایران و جهان، نقش شاهنامه در هویت ایرانی و پیشینه داستانهای شاهنامه به سخنرانی خواهند پرداخت. همچنین در بزرگداشت حکیم توس با شاهنامه‌خوانی و نقالی شاهنامه همراه خواهد بود.

 

حکیم ابولقاسم فردوسی، حماسه سرا و شاعر بزرگ ایرانی در سال 329 هجری قمری در روستایی در نزدیکی شهر توس به دنیا آمد . فردوسی شاهنامه را که یکی از بزرگ ترین نوشته‌های ادبیات کهن فارسی است در سال ۳۷۲ خورشیدی به پایان رساند. طول عمر فردوسی را نزدیک به 80 سال دانسته اند، که اکنون حدود هزار سال از تاریخ درگذشت وی می گذرد. در ایران روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده‌است.

علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند در تاریخ یاد شده به فرهنگ سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان21 بوستان شفق، فرهنگ سرای شفق مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9-88554016  تماس حاصل نمایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه