سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی نشست فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

رویدادهای فرهنگی

نشست فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

با همکاری سرای اهل‌قلم خانه کتاب و بنیاد فردوسی، نشستهای فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تاریخ 20 اردی‌بهشت از ساعت 10:30 تا 13 در سرای اهل‌قلم واقع در طبقه دوم شبستان مصلای تهران با حضور شاهنامه‌پژوهان و شاهنامه‌خوانان برگزار می‌شود.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | IetpShops , 105 Release Date Info - Travis Scott Fragment nike lunar speed lite 2 blue eyes full episodes High Military Blue DH3227 - nike air maxes for women shoes free patterns

به گزارش روابط عمومی بنیاد فردوسی،  بنا به این گزارش نشست «شاهنامه‌خوانی» با حضور استاد اسماعیل قادرپناه، شاهنامه‌خوان و سارا عباسپور و مجتبی حس‌بیگی از نقالان کشور با برخوانی داستانهایی از شاهنامه فردوسی در سرای اهل‌قلم برپا می‌شود.

 

گفتنی است، نشست «فردوسی‌پژوهی» با حضور نویسندگان کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» از جمله دکتر عزیزالله جوینی، دکتر سید جعفر حمیدی، دکتر تورج عقدایی، دکتر عبداله رجبی و مهندس یاسر موحدفرد برپا شده و به بررسی آخرین پژوهشهای مرتبط با شاهنامه فردوسی خواهند پرداخت.

در نشست «فردوسی‌پژوهی» شاهنامه‌پژوهان یاد شده درباره «طنز در شاهنامه»، «رستم، افسانه یا حقیقت»، «اسطوره زروان و بازتاب آن در شاهنامه»، «شمس‌الدین سامی فراشری و شاهنامه فردوسی» و «جهان شاهنامه» به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

شایان ذکر است کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» با همکاری نشر خانه کتاب و بنیاد فردوسی در 16 اسفند سال گذشته هم‌زمان با نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ ویژه شاهنامه‌پژوهی و فردوسی‌شناسی رونمایی شد.

کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» به کوشش یاسر موحدفرد در 703 صفحه گردآوری شده که گزیده‌ای از دستاوردهای علمی شاهنامه‌پژوهان برجسته 10 کشور ایران، تاجیکستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، آلمان، اتریش، آلبانی، سوئد و بوسنی و هرزگوین را در برمی‌گیرد و اکنون برای نخسین بار در غرفه خانه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، راهی بازار نشر کشور شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه