سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی نگاه‌‌های نو و کاربردی بنیاد فردوسی به شاهنامه

رویدادهای فرهنگی

نگاه‌‌های نو و کاربردی بنیاد فردوسی به شاهنامه

برگرفته از میراث آریا

دبیر کل بنیاد فردوسی از برگزاری نشست‌های تخصصی شاهنامه پژوهی به منظور بررسی نگاه‌‌های گوناگون به داستان‌های شاهنامه خبر داد.

یاسر موحد فرد در گفتگو با میراث آریا (chtn)ضمن بیان این مطلب افزود: به مناسبت هزاره پایان سرایش شاهنامه با همکاری سرای اهل قلم، سه شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 یک نشست تخصصی شاهنامه پژوهی به منظور بررسی نگاه‌‌های گوناگون به داستان‌های شاهنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشتم تیرماه نخستین جلسه از این نشست‌های تخصصی به صورت یک پاتوق مشخص برای فرهنگ دوستان تشکیل می‌شود بیان داشت:در ماه نخست از نسخه‌شناسان شاهنامه دعوت شده و در ماه‌های آینده با نگاه‌‌های نو و کاربردی تر به شاهنامه نگاه می‌کنیم.

به گفته دبیر کل بنیاد فردوسی؛ هر ماه، مقاله‌‌هایی با مقوله شاهنامه‌نگاری و هنر شاهنامه برای مخاطبان این نشست‌های تخصصی شاهنامه پژوهی ارائه و سپس منتشر می‌شود.

موحد فرد با اشاره به اجرای نقالی در حاشیه جشن نوروز در شهر پاریس، مقر یونسکو با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی بیان داشت: هم‌اکنون پرونده هنر نقالی برای ثبت میراث معنوی در معرض خطر از سوی بنیاد فردوسی و پژوهشکده هنرهای سنتی به یونسکو تقدیم شده که امید است در سال هزار سرایش شاهنامه شاهد ثبت هنر نقالی در فهرست میراث جهانی به عنوان هنر ماندگار ایرانی باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه