سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری همایش «شاهنامه و مردم» در مشهد

رویدادهای فرهنگی

برگزاری همایش «شاهنامه و مردم» در مشهد

همایش «شاهنامه و مردم» در مشهد مقدس با حضور استادان کشوری در رشته‌های ادبیات و مردم‌شناسی توسط قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان و با همکاری فرهنگسرای فردوسی برگزار می‌شود.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Women's Nike shoes, clothing and accessories

در طی برگزاری همایش دو روزه شاهنامه و مردم ، دو نشست علمی نیز در مکان تالار فردوسی دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در روز دوشنبه مورخ 25 اردیبهشت‌ماه برگزار می شود که در این نشست ها  مقالات علمی در خصوص فردوسی و اثر ماندگار او توسط دکتر امیدسالار، دکتر میرشکرائی، دکتر سجاد آیدنلو، دکتر قائمی و دکتر سیدی ارائه شده و از چند مجله و کتاب رونمایی می‌شود.

برگزاری همایش «شاهنامه و مردم» در مشهد

 

به گزارش قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان، این همایش دو روزه در روزهای 24 و 25 اردیبهشت‌ماه 1391 با محوریت بهره‌مندی عموم مردم و آشنایی آن‌ها با اثر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی در تالار ساختمان ساپکو واقع در بلوار شهید منتظری (بلوار تلویزیون) و نشست علمی این همایش در دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر محمدجعفر یاحقی، مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص این همایش عنوان کرد: همایشی که در سال جاری برای روز بزرگداشت شاعر حکیم، فردوسی نامدار تدارک دیده شده با رویکرد و تنوع بیشتری برگزار خواهد شد.

مسئول همایش «شاهنامه و مردم» بیان کرد: این همایش در ساعت 17 روز یک‌شنبه مورخ 24 اردیبهشت‌ماه جاری در تالار ساختمان ساپکو باحضور مردم فرهیخته‌ و ادب‌دوست ایران، اساتید رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی، دانشجویان، علاقه‌مندان و هم‌چنین اصحاب رسانه افتتاح می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های مراسم افتتاحیه اذعان داشت: در این مراسم دکتر منصور رستگارفسائی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز و هم‌چنین دکتر نعمت‌الله فاضلی، مردم‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به ارائه‌ی سخنرانی‌های خود در خصوص شاهنامه در دیدگاهی ادبی و مردمی پرداخته و دکتر هوشنگ مرادی کرمانی صحبتی خواهند داشت.

مدیرعامل فرهنگسرای فردوسی هم‌چنین از نشست‌های علمی و دانشگاهی که در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه فردوسی به این مناسبت برگزار خواهد شد خبر داده و گفت: پیش از ظهر روز 24 اردیبهشت‌ماه نشستی علمی با محوریت پرسش و پاسخ دانشجویان رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی با دکتر خالقی مطلق، استاد بازنشسته‌ی دانشگاه هامبورگ آلمان، و پیش دفاع از رسالة سرکارخانم مرضیه خافی در محل تالار رجایی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه