سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی و اعیاد شعبانیه در فشم برگزار شد

خبر

مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی و اعیاد شعبانیه در فشم برگزار شد

منم بنده اهل بیت نبی
ستاینده خاک و پای وصی

دربهارامسال همزمان دو واقعه مهم (نیمه شعبان و بزرگداشت حکیم فردوسی) سبب آن گردیده که فرهنگسرای فشم دست به اقدامی بدیع و تازه بزند و آن تلفیق این دو مراسم باهم بوده که ارتباط تنگاتنگی نیزباهم دارند. زیرا مدار شاهنامه خداپرستی،دادگری و عدالت است.درسراسر این کتاب ارزشمند، فردوسی، بی خدایان،زورمداران ومستبدان روزگار را به دین داری دعوت کرده وازستم و جور بیزاری می جوید و با استعانت از کلام امیرالمومنین که می فرماید: " زین الملک،العدل" زینت شاهان،عدالت است، رعایت عدالت را رسیدن به هدف اصلی یعنی عدل خداوندی می داند. درفرهنگ دینی، ایرانیان، امامان معصوم به واسطه خداجویی و عدالت خواهی، مورد مهر ایرانیان قرار دارند. حضرت امام حسین (ع) و امام زمان (عج) نمونه این دادگستری ها و عدالت جویی ها هستند که در ژرفای عدالتخواهی تاریخی ایرانیان گسترده شده اند.

جشنهای شعبانیه که درواقع جشن پیروزی روشنی برتاریکی و عدالت برستمگری است، از دیرباز درمیان مردم ریشه های ملی داشته و مورد احترام فراوان است. به این منظوربرای این پیوند،شهرداری فشم با همت فرهنگسرای فشم اقدام به برگزاری جشنهای اعیادشعبانیه و بزرگداشت فردوسی به صورت توأمان نموده است. زیرا با توجه به تشابه این دو مقوله ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ کهن سرزمینمان محتوای این برنامه را ازتخصصی بودن به عمومیت دادن سوق داد.

تو گر دادگر باشی و پاک دین
زهرکس نیابی به جز آفرین

این برنامه در روزپنج شنبه 6 خردادماه 1395 با حضورمسئولین شهرداری و اعضای محترم شورای شهر، شاهنامه پژوهانی چون آقای منوچهر پیشوا و جناب آقای فرشیدراد،اعضای انجمن شعرو قلم قصران و عموم مردم درساعت 17 آغاز و پس ازاجرای برنامه های متنوع ازجمله شعرخوانی ازاشعار شاهنامه و مدح حضرت قائم، موسیقی سنتی (تصنیفهایی درباره حضرت مهدی) نقالی، اهدای جوائز، درساعت 20:30 پایان یافت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه