جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سیمرغ با صدای شجریان مجوز پرواز گرفت!

خبر

سیمرغ با صدای شجریان مجوز پرواز گرفت!

برگرفته از ایلنا

پروژه موسیقی سیمرغ با دریافت مجوز اجرای صحنه‌ای از هفتم تام نهم مردادماه؛ فروش بلیت خود را آغاز می‌کند.
بهرنگ تنکابنی(مدیر روابط عمومی پروژه موسیقی سیمرغ) با اعلا این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: فروش بلیت‌های پروژه سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم، رهبری محمدرضا درویشی و خوانندگی همایون شجریان از فردا 10 صبح (چهارم مرداد ماه) به طور همزمان در تارنما
استاد شجریان و فروشگاه‌های وابسته آغاز می‌شود. فروشگاه بتهوون، مرکز فروش ققنوس و کافه کهن نیز اقدام به فروش بلیت‌های این کنسرت به طور همزمان می‌کنند.
تنکابنی درباره قیمت بلیت‌های این کنسرت نیز گفت: قیمت بلیت‌های برنامه موسیقی سیمرغ؛ 25، 35 و 45 هزار تومان تعیین شده است.
کسانی که پیش از این از طریق سایت؛ بلیت‌های محمدرضا و همایون شجریان را خریداری کرده‌اند، می‌توانند با همان account اقدام به خرید بلیت کنند و برای خرید از مراکز باید کارت ملی و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.
در این کنسرت؛ ابتدا قطعه ونوشه" که متبسم آن را در سال 1368 ساخته است؛ و بعداز آن پروژه موسیقایی سیمرغ اجرا می‌شود.
آهنگسازی پروژه موسیقی سیمرغ سه‌سال و هشت‌ماه طول کشیده است. این پروژه در شش مجموعه دیباچه، زادن زال، سام و زال، سیمرغ و زال، بازگشت زال و رودابه و زال تهیه شده که در مجموع از بین بیش از 300 شعر حدود 60 شعر انتخاب شده است. این اشعار ارتباط داستانی هماهنگی با یکدیگر دارد.
در ارکستر بزرگ؛ سازهای ملی که پروژه سیمرغ را روایت می‌کنند به جز ساز مثلث از هیچ ساز غیرایرانی دیگری استفاده نشده است.
سازهای این ارکستر شش تار، سه عود، سه بم‌تار، شش کمانچه، سه قیچک آلتو و دو قیچک تنور، و یک سنتور را شامل می‌شود که سه نوازنده ساز کوبه‌ای، هشت خواننده کر زن و مرد و یک تک‌خوان(همایون شجریان) آن‌ها را همراهی می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه