سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری نخستین نشست تخصصی «نقوش سوزن‌دوزی‌های ایرانی»

رویدادهای فرهنگی

برگزاری نخستین نشست تخصصی «نقوش سوزن‌دوزی‌های ایرانی»

با سخنرانی شهین ابراهیم‌زاده پزشکی و فاطمه سیدی، دو هنرمند و پژوهشگر برجسته دوخت‌های سنتی ایران، نخستین نشست تخصصی «نقوش سوزن‌دوزی‌های ایرانی» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین نشست تخصصی «نقوش سوزن‌دوزی‌های ایرانی» را با سخنرانی دو هنرمند و پژوهشگر دوخت‌های سنتی ایران برگزار می‌کند.

به گزاش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، شهین ابراهیم‌زاده پزشکی، پژوهشگر و نگارنده کتاب‌های گوناگون در زمینه دوخت‌های سنتی ایران و فاطمه سیدی، هنرمند و مولف کتاب «پته‌دوزی و کاربردهای آن» در این نشست درباره ویژگی‌ها و نقش‌های سوزن‌دوزی‌های ایرانی سخن می‌رانند. این نشست در روز شنبه 17 آذر 1397 از ساعت 14 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، پیش‌تر چندین جشنواره، نمایشگاه، نشست علمی، دوره آموزشی و کارگاه عملی در زمینه دوخت‌های سنتی ایران برپا کرده است. جشنواره و نمایشگاه بزرگ دوخت‌های سنتی در بهار 1396 سرآغاز این کوشش فرهنگی در این شاخه جذاب هنرهای سنتی ایران بود که با روی‌آوری گسترده هنرمندان، هنرجویان و دوستداران حوزه دوخت‌های سنتی همراه شد. وجود نمونه‌هایی از آثار تاریخی در زمینه دوخت‌های سنتی در تالار «هنر و زندگی» کتابخانه و موزه ملی ملک، بستری مناسب برای پژوهش و برگزاری برنامه‌های گوناگون آموزشی در گستره دوخت‌های سنتی فراهم آورده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در نخستین نشست تخصصی «نقوش سوزن‌دوزی‌های ایرانی» فرامی‌خواند. این نشست در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» از مشتاقان هنر سوزن‌دوزی میزبانی می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه