سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های هخامنشی

خبر

بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های هخامنشی

«محمد خزایی» محقق و پژوهشگر حوزه سکه‌های تاریخی، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سکه در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در نشست تیرماه به «بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های هخامنشی» می‌پردازد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | 『アディダス』に分類された記事一覧

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست‌های تخصصی سکه، برآیند همکاری موزه‌های سکه در تهران به شمار می‌آید که در هر ماه با موضوعی ویژه در این موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. در این برنامه، کارشناسان سکه از موزه‌های گوناگون تهران و نیز علاقه‌مندان و دوستداران سکه‌های تاریخی حضور می‌یابند. نشست تیر 1392 خورشیدی که در روز سه‌شنبه 4 تیر از ساعت 10 صبح در نگارخانه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود، به سکه‌های هخامنشی و بررسی و شناخت نمادهای روی آن‌ها اختصاص دارد.
حدود 20 عدد از سکه‌های مجموعه مسکوکات موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک متعلق به دوره هخامنشی است که از این تعداد، برخی به شاهان این دوره مانند داریوش و اردشیر و برخی دیگر به ساتراپ‌های هخامنشی مانند صیدا و کیلیکیه تعلق دارد.
علاقه‌مندان و دوستداران سکه‌های تاریخی می‌توانند برای بهره‌گیری از آگاهی‌ها درباره نمادهای سکه‌های دوران هخامنشی در این نشست حضور یابند و در کنار آن، از گنجینه سکه‌های تاریخی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کنند. این گنجینه با دارا بودن حدود 3 هزار و 500 سکه، سکه‌هایی متنوع و جذاب از دوره‌های گوناگون تاریخی از حکومت لیدی (پیش از هخامنشی) تا امروز را دربرمی‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه