سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی نمایشگاه «گردش ایام» در موقوفه 77 ساله آستان قدس رضوی - گذری بر تقویم‌های ایرانی در کتابخانه و موزه ملی ملک

رویدادهای فرهنگی

نمایشگاه «گردش ایام» در موقوفه 77 ساله آستان قدس رضوی - گذری بر تقویم‌های ایرانی در کتابخانه و موزه ملی ملک

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاهی جذاب از تقویم‌ها با نام «گردش ایام» از ششم اسفند 1392 خورشیدی تا پایان فروردین 1393 خورشیدی برگزار می‌کند.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | DQ5091 - nike jordan 1 retro high purple hair color ideas - 041 - Jordan 1 High Zoom Air CMFT Celestine Blue (W)

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در این نمایشگاه، مجموعه‌ای از تصویرهای تقویم‌های تاریخی در دسته‌بندی چهار فصل و دوازده ماه و در چارچوب طراحی‌های جالب به نمایش درمی‌آید.

موقوفه 77 ساله حاج حسین آقا ملک به عنوان طراح و برگزارکننده نمایشگاه «گردش ایام» برآن است در قالب این نمایشگاه موزه‌ای به معرفی تقویم‌های تاریخی، بررسی پیشینه، کاربرد و گونه‌های تقویم در ایران بپردازد. از جمله موضوعات مورد توجه در این نمایشگاه می‌توان به محاسبه نوروز، اعتدالین، خسوف و کسوف، تقویم کشاورزی، تقویم صیادی، تقویم‌های محلی، تبدیل‌ها و محاسبه‌های تقویمی اشاره کرد.
نمایشگاه «گردش ایام» از روز سه‌شنبه ششم اسفند 1392 خورشیدی آغاز می‌شود و تا روز یک‌شنبه سی و یکم فروردین 1393 خورشیدی ادامه خواهد یافت. علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «گردش ایام» و آشنایی بیش‌تر با تقویم‌های ایرانی و جزییات آن‌ها می‌توانند هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16:30 در کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» به تماشای این جلوه از هنر و تاریخ ایران بنشینند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه