سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی آرایه‌های کهن؛ نمایشگاه آثار برگزیده تذهیب و گل و مرغ کارگاه مثنی‌سازی

رویدادهای فرهنگی

آرایه‌های کهن؛ نمایشگاه آثار برگزیده تذهیب و گل و مرغ کارگاه مثنی‌سازی

آثار برگزیده تذهیب و گل و مرغ کارگاه مثنی‌سازی مکتب هنر رضوان به نمایش درمی‌آید.
«نمایشگاه آرایه‌های کهن» در کتابخانه و موزه ملی ملک

نمایشگاه آثار برگزیده تذهیب و گل و مرغ کارگاه مثنی‌سازی مکتب هنر رضوان با نام «آرایه‌های کهن» در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این نمایشگاه روز یک‌شنبه 14 اردیبهشت گشایش می‌یابد و دوستداران هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی می‌توانند تا روز یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1393 خورشیدی به تماشای آثار برگزیده هنرمندان در حوزه‌های تذهیب و گل و مرغ بنشینند.
کارگاه احیا و مثنی‌سازی آثار تذهیب و گل و مرغ از جمله فعالیت‌های هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است که به گونه‌ای ثابت با اهداف آموزش شیوه‌های طراحی اجرای تذهیب و گل و مرغ در دوره‌ها و مکاتب گوناگون هنر ایرانی، آموزش تکنیک‌های قدیم در تذهیب و گل و مرغ ایرانی و ارائه آثار مثنی‌سازی به عنوان نمونه عین به عین آثار موجود در گنجینه قرآن آستان قدس رضوی و کتابخانه و موزه ملی ملک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برپا شده است.
هنرجویان در این کارگاه با اجرای اثر، با شیوه طراحی، تقسیم‌بندی‌های اصول کادرکشی و دیگر ویژگی‌های مکاتب گوناگون آشنا شده و شیوه‌های اجرای آثار و تکنیک‌های آن‌ها از جمله رنگ‌آمیزی و آهار و مهره کاغذ، طلا اندازی، بهره‌گیری از رنگ‌های طبیعی، رنگ‌گذاری، پرداز و قلم‌گیری، روش‌های کمندکاری و چگونگی مرمت آثار را فراگرفته و به اجرا می‌گذارند. دستاوردهای این کارگاه در قالب نمایشگاه «آرایه‌های کهن» اکنون در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است. دوستداران و علاقه‌منداه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی برای تماشای این آثار تذهیب و گل و مرغ می‌توانند از 14 تا 28 اردیبهشت 1393 خورشیدی هر روز هفته به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16:30 به این موقوفه آستان قدس رضوی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانند تارنمای این موقوفه 77 ساله به نشانی
www.malekmuseum.org را ببینند یا با شماره تلفن 66751291 (روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک) تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه