سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری کارگاه آموزش عملی ساخت کاغذ ابری با حضور 3 استاد ابری‌ساز از 19 تا 21 خرداد در کتابخانه و موزه ملی ملک

خبر

برگزاری کارگاه آموزش عملی ساخت کاغذ ابری با حضور 3 استاد ابری‌ساز از 19 تا 21 خرداد در کتابخانه و موزه ملی ملک

3 تن از استادان ابری‌ساز ایران با حضور در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در یک کارگاه 3 روزه عملی، تکنیک‌های گوناگون ابری‌سازی را به علاقه‌مندان و دوستداران هنرهای ایرانی- اسلامی آموزش خواهند داد.

nike air force 1 low uv | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «ابری» در اصطلاح، کاغذی است که با درآمیختن رنگ‌های گوناگون روی آن، نقوشی درهم شبیه به ابر یا امواج آب بر آن، پدید می‌آید. از این‌گونه کاغذ برای آراستن حاشیه کتاب‌های نفیس خطی، مرقعات، متن قطعات خط و نقاشی، روی جلد، آستربدرقه کتاب، زمینه قلمدان و جعبه‌های روغنی استفاده می‌شده است. این کاغذ امروزه اما بیش‌تر برای قطعه‌نویسی به کار می‌رود. «شهریار پیروزرام»، «مهدی سهرابی نصر» و «محمدحسین قربانی» در این کارگاه سه روزه، هر یک به شیوه خویش، روش‌ها و طرح‌ها گوناگون ساخت کاغذهای ابری را اجرا می‌کنند.

نخستین جلسه این کارگاه تخصصی، روز یک‌شنبه 19 خرداد 1392 خورشیدی، با حضور «شهریار پیروزرام» آغاز خواهد شد. این ابری‌ساز از ساعت 13 تا 16، انواع طرح‌های ابری همچون ساده، درهم، شانه‌ای، کشفی (لاک‌پشتی) و مجموعه ای از طرح‌های کادری جدید را به علاقه‌مندان و هنرجویان آموزش خواهد داد.
مدرس دومین کارگاه از این مجموعه، «محمدحسین قربانی» است که در روز دوشنبه 20 خرداد 1392 خورشیدی از ساعت 9:30 تا 12:30، به ارایه تکنیک‌های مورد نظر خود در زمینه انواع طرح‌های گل‌بوته‌ای، موج‌دار، سنگی و پرطاووسی خواهد پرداخت.
سومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های آموزشی ابری‌ساز موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در روز سه‌شنبه 21 خرداد 1392 با حضور «مهدی سهرابی نصر» ابری‌ساز کرمانشاهی از ساعت 9:30 تا 12:30 برگزار خواهد. این ابری‌ساز برجسته، شیوه‌های عملی ساخت کاغذهای ابری و تکنیک‌های مورد نظر خویش را در طرح‌های گوناگون به دوستداران هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی آموزش خواهد داد.
گزیده کاغذهای ساخته شده ابری به وسیله این استادان برجسته در این کارگاه 3 روزه، در روز 22 خرداد 1392 خورشیدی همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین (ع) - از مجموعه آیین‌های وقف‌نامه‌ای به سفارش حاج حسین آقا ملک- در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درخواهد آمد.
علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه 3 روزه آموزش عملی ساخت کاغذ ابری که از 9 تا 21 خرداد در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود، برای ثبت نام می‌توانند با شماره‌های 66751291 و 09396751291 تماس بگیرند. حضور در این کارگاه 3 روزه، تنها با ثبت نام پیشین ممکن خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه