سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری نشست تخصصی «پژوهشی در نسخه‌های قرآن به خط کوفی گنجینه ملک»

رویدادهای فرهنگی

برگزاری نشست تخصصی «پژوهشی در نسخه‌های قرآن به خط کوفی گنجینه ملک»

قرآن‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک به خط کوفی چه ویژگی‌های تاریخی و نسخه‌شناختی دارند
برگزاری نشست تخصصی «پژوهشی در نسخه‌های قرآن به خط کوفی گنجینه ملک»

کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست تخصصی «پژوهشی در نسخه‌های قرآن به خط کوفی گنجینه ملک» را با نگرشی بر نسخه‌های خطی قرآن کریم در این گنجینه تاریخی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مرتضی کریمی‌نیا، پژوهشگر، نسخه‌شناس و استاد دانشگاه در نشست تخصصی «پژوهشی در نسخه‌های قرآن به خط کوفی گنجینه ملک» در روز دوشنبه 30 مهر 1397 از ساعت 14 درباره قرآن‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک به خط کوفی و ویژگی‌های گوناگون آن‌ها در زمینه‌های تاریخی، دینی و نسخه‌شناختی سخنرانی می‌کند. این نشست پژوهشی که در منظومه نشست‌های پژوهشی کتابخانه و موزه ملی ملک در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی برگزار می‌شود، نخستین جلسه از مجموعه نشست‌های قرآن‌پژوهی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران با رویکرد نسخه‌های خطی قرآن کریم در این گنجینه به شمار می‌آید. کتابخانه و موزه ملی ملک، گنجینه‌ای منحصربه‌فرد از نسخه‌های خطی قرآن کریم از دوره‌های گوناگون تاریخی در میان نسخه‌های خطی خود دارد که بستری مناسبت برای پژوهندگان نسخه‌های خطی و قرآن‌شناسان به شمار می‌آیند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در این نشست تخصصی در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» فرامی‌خواند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه