سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نمایشگاه «چهل آینه» در کتابخانه و موزه ملی ملک

خبر

نمایشگاه «چهل آینه» در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این مؤسسه با همکاری فرهنگستان هنر، همزمان با ماه مبارک رمضان مجموعه برنامه هایی را با هدف معرفی تاریخچه کتابت قرآن و هنرهای مرتبط برگزار می‌کند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

از جمله این برنامه ها و همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک، واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاهی با عنوان "چهل آینه" در نگارخانه ملک برپا خواهد شد. این نمایشگاه شامل 40 تصویر از سوره فاتحه الکتاب از مجموعه قرآن های نفیس خطی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملک است. از آنجا که این آثار در تاریخ کتابت قرآن کریم جایگاه ویژه ای داشته و با آرایه های گوناگونی تزیین شده است. نمایشگاه چهل آینه بر آن است تا روایتی از سیر خوشنویسی و تزیین قرآن در هنرهای ایرانی را به نمایش بگذارد.

در کنار این نمایشگاه منتخب 15 قرآن برگزیده خطی نیز که نمایشگر شیوه های صحافی و کاغذسازی و دیگر هنرهای ایرانی در کتابت قرآن است نیز در معرض دید علاقمندان و پژوهشگران برقرارخواهدبود.

گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک دارای حدود 70 قرآن خطی از قرون اولیه تا دوران قاجار است که هرکدام روایتگر بخشی از تاریخ قرآن نگاری و قرآن آرایی می باشد.

نمایشگاه چهل آینه از تاریخ یکم مرداد ماه به مدت یک ماه در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه