سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دوندگان، آرامش حیات وحش را در تالاب میانکاله به هم ریختند

زیست بوم

دوندگان، آرامش حیات وحش را در تالاب میانکاله به هم ریختند

در میان اما و اگرها و انتقادهای فراوان مسابقه تالاب نوردی در تالاب بین‌المللی میانکاله برگزار شد. این در حالی بود که هیچ مجوزی از سوی اداره کل محیط زیست مازندران و اداره کل بهشهر برای اجرای این مسابقه داده نشده بود اما برگزارکنندگان در بنر برگزاری مسابقه از اداره کل محیط زیست بهشهر به عنوان یکی از حامیان برگزاری مسابقه نام برده بودند.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- کاری از دست هیچ‌کس برنیامد؛ نه فعالان محیط زیست، نه رسانه‌ها، نه اداره کل محیط زیست بهشهر و نه حتی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست هم نتوانست مانع از برگزاری مسابقه تالاب‌نوردی در میانکاله شود. این مسابقه در جایی برگزار شد که هیچ مجوزی از سوی اداره کل محیط زیست بهشهر و مازندران برای آن صادر نشده بود و برگزارکنندگان در بنر مسابقه از اداره کل محیط زیست بهشهر به عنوان یکی از حامیان برگزاری تالاب نوردی نام برده بودند.
 
به گزارش CHN با وجود این که ماموران محیط زیست بهشهر از ورود شرکت‌کنندگان به منطقه حفاظت شده جلوگیری کردند، آن‌ها از جاده شهرداری وارد تالاب شدند اما به دلیل عمیق بودن گل و لای و شرایط نامساعد تالاب عده کمی توانستند وارد منطقه شوند و در مسابقه شرکت کنند.
 
«حر منصوری»، دیده‌بان طبیعت میانکاله در گفت و گو با CHN در این باره گفت: «مدیر کل محیط زیست مازندران به صراحت گفت که برای این مسابقه هیچ مجوزی صادر نشده و برگزارکنندگان بدون مجوز محیط زیست اقدام به برگزاری مسابقه تالاب‎نوردی در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کرده‌اند.»
 
به گفته منصوری، ماموران اداره کل محیط زیست بهشهر تلاش کردند که از ورود شرکت‌کنندگان در مسابقه به منطقه حفاظت شده جلوگیری شود، اما در نهایت شرکت‌کنندگان از جاده شهرداری وارد منطقه شدند؛ هر چند به دلیل عوارض طبیعی و شرایط نامساعد تالاب در این منطقه و عمیق بودن گل و لای، تنها 37 نفر توانستند در مسابقه شرکت کنند.
 
او اضافه کرد: «با وجود شرایط نامناسب تالاب برای برگزاری مسابقه، مسوولان همچنان به برگزاری آن اصرار داشتند.»
 
هر چند به دلیل اهمیت و شرایط شکننده تالاب‎ها، مسابقه تالاب‎نوردی در جهان اقدامی بی‏‎سابقه است اما این برنامه توسط ورزش همگانی بهشهر و معاونت ورزشی یکی از نیروهای نظامی شهرستان ترتیب داده شده بود. قرار بود در این مسابقه 500 نفر شرکت کنند که شرایط نامساعد تالاب مانع از شرکت همه متقاضیان شد.
 
برگزار کنندگان این مسابقه به اهالی بهشهر قول داده بودند نخستین فدراسیون تالاب‌نوردی در جهان را افتتاح کنند.
 
تالاب میانکاله با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند که مسابقه تالاب‌نوردی هم به مشکلات آن اضافه شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه