سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تالاب پیرسلمان همچنان لب تشنه

زیست بوم

تالاب پیرسلمان همچنان لب تشنه

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان اسدآباد گفت: تالاب پیرسلمان شهرستان اسدآباد با وجود بارندگی‌های مطلوب اخیر همچنان خشک باقی‌مانده و آبگیری نشده است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | nike air force 1 6 inch boot forged iron - 150 - Cheap Air Jordan 1 Mid GS “Holiday” White/Black - Roma Green - University Red 2021 For Sale DM1208

"رامین رمضانی"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن ابرازنگرانی از وضعیت تالاب پیرسلمان این شهرستان به عنوان تنها تالاب زنده استان، اظهار کرد: هر ساله در فصل‌های بارندگی این تالاب آبگیری می‌شد که متاسفانه امسال با وجود بارندگی‌های اخیر هوز این تالاب خشک است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد چشمه‌های اصلی تالاب پیرسلمان کور شده است، افزود: خشک ماندن تالاب به این منوال موجب خواهد شد تا امور آب شهرستان در رابطه با لایروبی این تالاب اقدام کند.

رمضانی با اشاره به اینکه تالاب پیرسلمان با مساحت سه هکتار از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تغذیه می‌کرد و عمق آن در زمان بارندگی تا یک متر نیز افزایش می‌یافت، اضافه کرد: همه ساله این تالاب طبیعی میزبان پرندگان مهاجر بسیاری بوده است و در حاشیه آن انواع گونه‌های گیاهی بسیاری یافت می‌شد.

وی با بیان اینکه قرار بود به زودی و در آینده نزدیک این تالاب طبیعی در لیست کنوانسیون تالاب‌های رامسر ثبت شود، افزود: متاسفانه بحران و تنش آبی و کاهش نزولات جوی و برخی عوامل انسانی مختلف موجب خشک شدن مجدد این تالاب در تابستان امسال شد که هنوز تاکنون با وجود آغاز فصل بارندگی آبگیری نشده و خشک است.

وی یکی از مهمترین عوامل انسانی دخیل در خشک شدن تالاب را عدم همکاری مردم منطقه و برداشت بی‌رویه آنها از آب تالاب برای امر کشاورزی بیان کرد و افزود: در صورت باقی ماندن تالاب پیرسلمان در این وضعیت دیگر ثبت تالاب در لیست کنوانسیون تالاب‌های رامسر لغو خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید