سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تالاب بین‎المللی "آلماگل" احیاء می‎شود

زیست بوم

تالاب بین‎المللی "آلماگل" احیاء می‎شود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: عملیات اجرایی احیای تالاب بین‎المللی "آلماگل" در شهر "اینچه برون"، گنبدکاووس آغاز شده و به زودی احیاء می‎شود.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Air Jordan Release Dates 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادق‎علی مقدم افزود: از چند هفته گذشته اداره کل مدیریت بحران با ارسال تجهیزات سنگین خود به این منطقه، در حالا احیای این تالاب بین‎المللی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود، طبق برنامه فعلی پس از لایروبی کانال آب‎رسانی به تالاب "آلماگل"، آب مورد نیاز از سد "دانشمند" به سمت آن جاری شود.

مقدم اظهار کرد: لایروبی این مسیر هشت کیلومتری با هدف خارج کردن این تالاب از بحران به واسطه آب‎رسانی و احیای این منبع حیات قدیمی و زیست‎محیطی است تا نفس‎های زندگی دوباره در کالبد این سرزمین تفتیده دمیده شود.

وی با اشاره به وجود دو تالاب بین‎المللی دیگر در شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: تالاب "آلماگل" تنها تالاب این منطقه خشک شمالی نیست؛ بلکه تالاب‎های "آلاگل» و «آجی‌گل" نیز به عنوان دیگر تالاب‎های بین‌المللی برای سرپا ماندن با طبیعت ستیز می‎کنند، هرچند گویا سرنوشت آنان نیز بهتر از آلماگل نیست و در فقر آب به سر می‎برند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: احیای تالاب آلماگل تنها برنامه‎ استان و شهرستان گنبدکاووس نیست و پس از انتقال آب از سد دانشمند به این تالاب و احیای آن، به بررسی احیای دوتالاب بین‎المللی دیگر نیز خواهیم پرداخت.

مقدم تصریح کرد: چنانچه منابع آبی برای تغذیه دو تالاب دیگر تامین شود، عملیات لایروبی انجام خواهد شد، تا دوباره زندگی در طبیعت این دیار خشک جاری شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید