سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی تقدیر بنیاد فردوسی از استاد شهرام ناظری در سالروز پایان سرایش شاهنامه

رویدادهای فرهنگی

تقدیر بنیاد فردوسی از استاد شهرام ناظری در سالروز پایان سرایش شاهنامه

 

هم‌زمان با یک‌هزارمین سالروز پایان سرایش، با حضور اعضای هیات مدیره بنیاد فردوسی در تالار همایش‌‌های میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در تاریخ 21 اسفندماه 1389 از استاد شهرام ناظری برای خوانش و اجرای داستان‌های شاهنامه فردوسی با پیشکش سپاس‌نامه و نشان زرین تقدیر شد.

دکتر محمدحسین توسی‌وند، رییس بنیاد فردوسی در بخشی از سخنان خود استاد شهرام ناظری را فرزند برومند ایران زمین دانست که شاهنامه فردوسی را برای اولین بار با نوای روح‌نواز موسیقی ایرانی بازخوانی کرده است و درفش ایران بزرگ را با نوای حماسی‌اش برافراشته نگاه‌داشته است.

بدین روی بنیاد فردوسی این هنرمند بنام ایرانی را شایسته تقدیر ویژه دانست. در این آیین پیش از اجرای استاد سپاس نامه‌ای از سوی بنیاد فردوسی به ایشان داده شد که یاسر موحدفرد دبیر کل بنیاد آن را برای حاضران خواند و پیامد آن دکتر توسی وند رییس بنیاد، کار بزرگ استاد در خواندن اشعار شاهنامه را ستایش کرد؛ و از سوی ایشان نشان یادبود هزاره به همراه دسته گلی به ایشان پیشکش شد.

گفتنی است استاد شهرام ناظری در آغاز اجرای داستان‌های قیام کاوه و فریدون بر ضد ضحاک از مدیران ارشد فرهنگی خواست تا از فعالیت‌های هنری به ویژه آثار موسیقیایی برای معرفی شاهنامه فردوسی پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی برای برگزاری این کنسرت و تحقیق پیرامون شاهنامه‌خوانی کشیده شده است گفت: به برخی تا می گفتیم می خواهیم شاهنامه را با آواز بخوانیم برخوردهایی درخوری انجام نمی‌دادند.

این هنرمند صاحب‌نام ایرانی از راه‌اندازی بنیاد فردوسی اظهار خشنودی کرد و افزود: باید از چنین بنیاد‌های مردمی که فعالیت‌های فرهنگی را برای احیای شاهنامه‌خوانی در میان مردم سامان‌دهی می‌کنند نیز پشتیبانی جدی شود.

شایان‌ذکر است استاد ناظری در سال بزرگداشت مولانا قطعاتی از مثنوی معنوی را در کشورهای‌ مختلف اجرا نمود و به مدت 4سال بر روی قطعاتی از شاهنامه فردوسی به صورت ویژه پژوهش نموده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه