سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی چاپ نفیس «بازنوشت شاهنامه» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد

رویدادهای فرهنگی

چاپ نفیس «بازنوشت شاهنامه» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد

با همکاری بنیاد فردوسی و نشر زرین و سیمین و با پشتیبانی بخش فرهنگی بانک سپه، کتاب نفیس بازنوشت شاهنامه فردوسی را در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد.

به گزارش ایرانبوم به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، نشست فردوسی پژوهی و رونمایی کتاب بازنوشت شاهنامه فردوسی با حضور استادان شاهنامه پژوه دکتر قدمعلی سرامی و دکتر میرجلال الدین کزازی، اعضای امنای بنیاد فردوسی و مهندس یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی همراه با برخوانی شاهنامه توسط مجتبی حسن بیگی امروز 16 اردیبهشت‌ماه 1392 از ساعت 10 صبح برگزار شد.

کتاب نفیس بازنوشت شاهنامه فردوسی آخرین اثر دکتر میرجلال الدین کزازی در 2 مجلد و از سوی نشر زرین و سیمین به زیور چاپ آراسته شده است.

از ویژگی های این کتاب بهره گیری از نگاره های شاهنامه های کهن هم چون: ایلخانی، بایسنقری، تهماسبی، شاه اسماعیل، قوام، شاملو، رشیدا، مجلس، داوری و امیرکبیر است.
هم چنین در شاهنامه منثور کزازی از آثار نقاشان سبک قهوه خانه ای و نگارگران هم روزگارمان هم چون آثار نگارگری و تصویرسازی داستانهای شاهنامه در مجلد نخست (دفتر یکم تا ششم) استادان: احمد خلیلی، اردشیر تاکستانی، محمد بهرامی، محمد مدبر، محمدعلی زاویه، بهنام شریفی و مهرزمان منفرد و در مجلد دوم (دفتر هفتم تا دوازدهم) استادان: حسین بهزاد، هادی تجویدی، فریده تطهیری مقدم، محمد بهرامی، محمود فرشجیان، مهرداد صدری و ابوطالب مقیمی تبریزی  بهره برده شده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه