شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی ششمین گردهمایی سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی برگزار می‌شود

رویدادهای فرهنگی

ششمین گردهمایی سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی برگزار می‌شود

ششمین گردهمایی سراسری سالانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از 18 تا 20 خرداد 1390 در دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | 02 Release Date - nike air force 1 special fields free shipping line - PUMA MB.01 LaMelo Ball 377237 - SBD

 

هفتصد مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته شده است و در آن علاوه بر اعضای انجمن، استادان زبان و ادبیات فارسی تازه‌ترین یافته‌های علمی خود را حول محورهای متنوع همایش ارائه می‌کنند.
این محورها در دو بخش طراحی شده‌اند. تعدادی از محورهای بخش نخست این همایش عبارتند از: نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملّی ایران، جایگاه آن در فراسوی مرزهای ایران، نظریه‌پردازی و جایگاه نقد در این حوزه، بررسی‌های زبان‌شناختی، دستوری و تاریخ زبان فارسی، نسخه‌شناسی و تصحیح متن در حیطه‌ زبان و ادبیات فارسی و نقد شیوه‌های آموزش این زبان در ایران و خارج.
بخش دوم محورهای همایش سالیانه انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی هم عبات است از: ادبیات و گویش مازندرانی، گویش مازندرانی و لهجه‌های آن، ارتباط گویش مازندرانی با زبان فارسی، مشاهیر مازندران (نویسندگان، پژوهشگران ادبی و شاعران)، بازتاب عناصر اقلیمی و فرهنگی مازندران در آثار ادبی و پژوهندگان ادبیات و گویش مازندرانی.
ریاست این همایش را مهدی محقق (رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران) و احمد احمدپور (رئیس دانشگاه مازندران) بر عهده دارند. دبیر همایش هم علی‌اکبر ربیع نتاج، دبیر علمی آن قدسیه رضوانیان و دبیر اجرایی نیز مرتضی محسنی است.

اکبر باقری خلیلی (مازندران)، مهری باقری (تبریز)، تقی پورنامداریان (تهران)، غلامرضا پیروز (مازندران)، حسین حسن پور آلاشتی (مازندران)، کاووس حسن‌لی (شیراز) و سیاوش حق جو (مازندران) هم شورای علمی این همایش را تشکیل می‌دهند.

این گردهمایی فردا (سه‌شنبه 18 خرداد) آغاز می‌شود و تا جمعه (20 خرداد) ادامه می‌یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید