سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تقدیر بنیاد فردوسی از همایون شجریان و سهراب پورناظری

خبر

تقدیر بنیاد فردوسی از همایون شجریان و سهراب پورناظری

با پیشکش تندیس زرین فردوسی و خوان سوم رستم ساخته گروه هنری یادمان، یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) از همایون شجریان و سهراب پورناظری و هنرمندان کنسرت نمایش شاهنامه ­ای سی در شبانگاه 27 امردادماه 1396 در آخرین اجرای این موسیقی نمایش فاخر تقدیر کرد.

بنیاد فردوسی از هنرمندان کنسرت نمایش سی برای زنده ساختن آموزه ­های اخلاقی دانشنامه و گنج­نامه شاهنامه حکیم توس از جمله صابر ابر، بهرام رادان، مهدی پاکدل و سحر دولتشاهی در بخش نمایش و همایون شجریان و سهراب پورناظری در بخش موسیقی سنتی در موزه ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تقدیر کرد.

نمایش موسیقی فاخر و مدرن سی، کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری با بهره ­گیری از موسیقی سنتی و نمایش ایرانی به روایت نوینی از داستان­ های شاهنامه فردوسی و استوره ­های ایران هم­چون زال، رودابه، رستم، سهراب و اسفندیار می­ پردازد.

 شایان ذکر است کنسرت نمایش سی، کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری در امرداد و شهریور ماه 1396 در موزه ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در حال اجرا است. در این کنسرت نمایش، روایتی از داستان­ های زال و رودابه، رستم و سهراب و رستم و اسفندیار با حضور هنرمندان نمایش صابر ابر، بهرام رادان، مهدی پاکدل، سحر دولتشاهی، دلنیا آرام، بانیپال شومون و حسین صوفیان به کارگردانی علی اصغر دشتی، نویسندگی نغمه ثمینی و مشاوره حمید نعمت­اله در حال اجرا است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه