سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در موزه شهر سارایوو رونمایی شد

رویدادهای فرهنگی

تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در موزه شهر سارایوو رونمایی شد

برگرفته از ایسنا

تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که به وسیله افشین اسفندیاری در این هفته ساخته شده‌است، دیروز (26 بهمن‌ماه) در جشنواره جهانی زمستانی سارایوو و در موزه شهر سارایوو رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یاسر موحد فرد- دبیرکل بنیاد فردوسی- با اشاره به رونمایی تندیس فردوسی گفت: هم زمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در بیست و هفتمین جشنواره جهانی زمستانی سارایوو(سارایوسکازیما) و به مناسبت ثبت هزاره شاهنامه در یونسکو، تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که به دست استاد افشین اسفندیاری در هفته جاری ساخته شده‌ است با حضور مدیران ارشد فرهنگی ایران در موزه شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین رونمایی شد.


وی افزود: این مراسم رونمایی با برپایی نشستی رسانه‌ای در موزه شهر سارایوو و با حضور استاد افشین اسفندیاری طراح و تندیس‌ساز ایرانی، دکتر ابراهیم اسپاهیچ رییس جشنواره جهانی سارایوسکازیما، حمید رضا اطمینان رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و دبیرکل بنیاد فردوسی برگزار شد.


موحد فرد از رونمایی سردیس خیام در این جشنواره خبر داد و گفت: امروز از ساعت 13 نیز در موزه شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین از تندیس خیام در مراسمی رونمایی خواهد شد که تندیس فردوسی در اندازه دو و نیم متر و سردیس خیام در اندازه یک و نیم متر با پایه ساخته شده‌ است. این دو اثر به وسیله افشین اسفندیاری به نشانه دوستی مردم ایران با مردم بوسنی و هرزگوین به ابراهیم اسپاهیچ، رییس جشنواره سارایوسکازیما پیشکش می‌شود تا مدیریت این جشنواره جهانی این دو اثر را در دو مرکز علمی و فرهنگی شهر سارایوو نصب کنند.


دبیرکل بنیادفردوسی همچنین تأکید کرد: در این مراسم از سوی رایزنی ایران در بوسنی و هرزگوین و بنیاد فردوسی پیشنهاد شد تا بخش ویژه‌ای با نام فردوسی برای بخش ادبی جشنواره جهانی زمستانی سارایوو در سال آینده راه‌اندازی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه