سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر در نمایشگاه خوان هشتم از آثار خوشنویسی داستان‌های شاهنامه رونمایی می‌شود

خبر

در نمایشگاه خوان هشتم از آثار خوشنویسی داستان‌های شاهنامه رونمایی می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد فردوسی، هم زمان با هزار و یکمین سالروز پایان سرایش شاهنامه، نمایشگاه «خوان هشتم» شامل 40 اثر خوشنویسی از داستان های شاهنامه با پدیدآوری شمس الدین مرادی به سفارش بنیاد فردوسی در تاریخ 23 اسفند از ساعت 16 در نگارخانه فرهنگ سرای ارسباران با حضور هنرمندان و استادان زبان و ادب پارسی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه خوان هشتم با گزینش اشعاری از 30 داستان شاهنامه به وسیله ظاهر سارایی و بهروز سپیدنامه از استادان دانشگاه ایلام و توسط شمس الدین مرادی با شیوه خط شکسته نستعلیق نگاشته شده است و به زودی با دیباچه ای از دکتر میرجلال الدین کزازی به صورت نفیس به چاپ خواهد رسید.

شایان ذکر است، شمس الدین مرادی متولد یکم شهریور ماه 1354 در شهر ایلام است و خوشنویسی را تا درجه فوق ممتازی در انجمن خوشنویسی ایران زیر نظر استادانی هم چون علی اشرف صندوق آبادی، فرج اله بازیار، محمد حیدری و یداله کابلی آموخته است.

بنابر این گزارش، مرادی دارنده عنوان های نخست جشنواره های کشوری راهیان خورشید، نینوا و قربان تا غدیر و خوشنویس برگزیده جشنواره بین المللی تجسمی دانشجویان می باشد و تاکنون خوشنویسی دیوان حافظ از نشر پارسه را به چاپ رسانده و خوشنویسی گلچینی از آیات قرآنی زیر نظر محمدرضا رستم پور با تصحیح و مقدمه بهاء الدین خرمشاهی و نیز خوشنویسی رباعیات خیام را در دست انتشار دارد.

همچنین این هنرمند خوشنویس تاکنون 8 نمایشگاه انفرادی داخلی و 4 نمایشگاه گروهی و انفرادی خارجی در کشورهای تاجیکستان، مالزی، سری لانکا و صربستان برگزار کرده است.

نمایشگاه خوان هشتم از تاریخ 23 تا 26 اسفند از ساعت 9 تا 20 در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا برپا خواهد شد و بازدید برای همه فرهنگ دوستان آزاد می باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه