سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی رونمایی از تندیس‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام در موزه شهر سارایوو

رویدادهای فرهنگی

رونمایی از تندیس‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام در موزه شهر سارایوو

هم‌زمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در بیست و هفتمین جشنواره جهانی زمستانی سارایوو (سارایوسکازیما) تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که به وسیله استاد افشین اسفندیاری در این هفته ساخته شده است با حضور مدیران ارشد فرهنگی ایران در موزه شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین در تاریخ  26 بهمن (15 فوریه) از ساعت 14 به مناسبت ثبت هزاره شاهنامه در یونسکو رونمایی شد.

گفتنی است این مراسم رونمایی با برپایی نشستی رسانه‌ای در موزه شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین با حضور استاد افشین اسفندیاری، طراح و تندیس ساز ایرانی، دکتر ابراهیم اسپاهیچ، رییس جشنواره جهانی سارایوسکازیما، حمید رضا اطمینان، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی برگزار شد.
در ضمن در تاریخ 16 فوریه (26 بهمن) از ساعت 13 در موزه شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین از تندیس حکیم عمر خیام در مراسمی جداگانه رونمایی خواهد شد.
شایان ذکر است تندیس فردوسی در اندازه دو و نیم متر و سردیس خیام در اندازه یک و نیم متر با پایه در مراسم ویژه‌ای به وسیله افشین اسفندیاری، سازنده آثار یاد شده به نشانه دوستی مردم ایران به مردم بوسنی و هرزگوین به ابراهیم اسپاهیچ، رییس فستیوال سارایوسکازیما پیش‌کش شد تا مدیریت این جشنواره جهانی این دو اثر را در دو مرکز علمی و فرهنگی شهر سارایوو نصب نماید.
گفتنی است در این مراسم از سوی رایزنی ایران در بوسنی و هرزگوین و بنیاد فردوسی پیشنهاد شد تا بخش ویژه‌ای با نام فردوسی برای بخش ادبی جشنواره جهانی زمستانی سارایوو در سال آینده راه اندازی شود.
شایان ذکر است نمایشگاه هنری شاهنامه در هفته فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین از تاریخ 20 تا 27 بهمن (9 تا 16 فوریه) به کوشش رایزنی ایران در این کشور و با همکاری مرکز بین المللی صلح سارایوو و بنیاد فردوسی در سارایوو برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه