جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آخرین وضعیت هوای کشور

زیست بوم

آخرین وضعیت هوای کشور

امروز بارش ها با شدت کمتر در سواحل شمالی، شمال شرق، جنوب، جنوب شرق و در برخی نقاط مرکز و دامنه های البرز ادامه دارد و همچنین این سامانه بارشی فردا از مرزهای شمال شرق کشور خارج می شود.

nike-dunk-low-coast-uncl | Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones Egret , Where To Buy , IetpShops , nike roshe boys size 1 midnight dress pants , 572547C

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه ۱۲ دی ماه ۹۲" بارش ها در مرکز، سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، با شدت کمتر در برخی نقاط شمال غرب و در برخی نقاط شرق کشور ابرناکی، بارش برف و باران و گاهی وزش باد ادامه دارد اما در نوار غربی کشور از میزان بارش ها کاسته شده است.

براساس این گزارش، امروز بارش ها با شدت کمتر در سواحل شمالی، شمال شرق، جنوب، جنوب شرق و در برخی نقاط مرکز و دامنه های البرز ادامه دارد و همچنین این سامانه بارشی فردا از مرزهای شمال شرق کشور خارج می شود.

شایان ذکر است، از بعد ازظهر یکشنبه هفته آینده، سامانه بارشی جدید وارد کشور شده و ابتدا مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب و سپس در روز دوشنبه با حرکت شرق سوی این سامانه بخش های مرکزی، جنوبی و با شدت کمتر دامنه های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان "تهران" امروز، نيمه ابري و بارش پراکنده، درپاره ای نقاط مه صبحگاهي پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۴ درجه و در کمترین حالت به ۴- درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر۱ درجه بالای صفر است.

*****

ادامه بارش باران و برف تا هفته آینده

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌ها تا هفته آینده خبر داد.

احمد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امروز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، زنجان، همدان و مرکزی سردترین دمای کل کشور را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به این که حداقل دمای ۲۴ استان کشور فردا به زیر صفر می‌رود ادامه داد: در روز جمعه استان چهارمحال بختیاری با حداقل دمای ۱۴- درجه ، زنجان با ۱۰-، آذربایجان غربی و شرقی و کهگیلویه و بویر احمد ۹- ، همدان ۸- و اردبیل ۷- درجه سانتیگراد سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان با حداکثر دمای ۱۲ و بوشهر ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین دما را در بین استان‌ها خواهند داشت.

به گفته وی هوای استان تهران روز جمعه با حداقل ۴- و حداکثر ۵ درجه سانتیگراد کمی ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با مه صبحگاهی و در روز شنبه نیز با حداقل ۳- و حداکثر ۶ درجه سانتیگراد آسمانی ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، جنوب و به طور خفیف و پراکنده در برخی مناطق شرق ابرناکی، بارش برف و باران و گاهی وزش باد ادامه خواهد داشت.

وظیفه افزود: این سامانه اوایل وقت روز جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج شده و در روز شنبه در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه نیز با ورود یک سامانه بارشی به کشور در نقاط جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و به تدریج نواحی مرکزی مجددا بارش برف و باران آغاز خواهد شد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیمه جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه