سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کدام استان‌ها فردا بارانی هستند؟

خبر

کدام استان‌ها فردا بارانی هستند؟

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی فعال بودن دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور طی روزهای جمعه و شنبه خبر داد و گفت: همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گردوغبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.


احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت هوا در سه روز آینده، گفت: طی امروز و فردا دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور فعال هستند. بر این اساس سامانه جنوبی امروز در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور سبب رگبار، باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود. سامانه شمالی نیز امروز در مناطق شمال غرب و سواحل شمالی، به تدریج در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و از امشب و روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در نواحی مرکزی و شمال شرق سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.


وی افزود: در روز جمعه به تدریج از میزان ابرناکی از سمت شمال غرب و غرب کاسته شده و امروز در استان گیلان، غرب مازندران، برخی نقاط کرمان و روز جمعه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شمالی اصفهان شاهد شدت باران هستیم. همچنین این سامانه در روز شنبه در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. همچنین تا صبح شنبه به سبب استقرار توده هوای سرد، شاهد استمرار کاهش دما دراستان‌های واقع در نیمه شمالی خواهیم بود.


وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های شرقی البرز، وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای مازندران و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند. همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.


مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، هوای امروز پایتخت را کمی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در اوایل شب با رگبار و رعد و برق و همراه با بارش برف در شهرهای شمالی عنوان کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای تهران امروز 16 و هفت درجه سانتی‌گراد است. همچنین روز جمعه شاهد آسمان ابری درپاره ای نقاط همراه با رعد و برق و بارش و وزش باد و در شهرهای شمالی بارش برف و در بعدازظهر کاهش ابر در تهران خواهیم بود و حداکثر دما در این روز 10 و حداقل آن چهار درجه سانتی‌گراد است.


وظیفه، برای روز شنبه هوای پایتخت را کمی ابری، همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد در شهرهای شمالی عنوان کرد و افزود: بیشینه دما در این روز 14 و کمینه آن پنج درجه سانتی‌گراد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه