شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نیمه شمالی کشور خنکتر می‌شود

خبر

نیمه شمالی کشور خنکتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران در حداقل 7 استان و وزش گرد و خاک در 5 استان کشور هشدار داد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه بر میزان بارش‌ها در شمال غرب کشور و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر افزوده می‌شود؛ همچنین دمای هوا در مناطق ذکر شده طی روز سه‌شنبه کاهش نسبی خواهد داشت. از سوی دیگر تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور بوِیژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک دور انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس طی روز یکشنبه بویژه در عصر و اوایل شب، در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار است. بر این اساس طی این مدت آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در استان زنجان و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه سرعت وزش باد در استانهای ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می یابد. از این رو پیش بینی می شود که گردوخاک بطور موقت سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا دراین مناطق شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به تغییرات دمایی در روزهای آینده در کشور اشاره کرد و به ایسنا گفت: طی اوایل هفته دمای هوا درسطح کشور تغییر محسوسی ندارد، ولی پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش و در سایر نقاط کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد. این افزایش دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور همچنان ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه قسمتی ابری درپاره ای نقاط افزایش ابر در شهرهای شمالی رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری درپاره ای نقاط افزایش ابر در ارتفاعات رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 46 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری نیز با حداقل دمای 9 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه