پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بارندگی در شمال، گرد و غبار در شرق

خبر

بارندگی در شمال، گرد و غبار در شرق

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان از کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی و رعد و برق در پایان هفته برای گیلان خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی گیلان، مازیار غلامی گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت تدریجی جریانات ناپایدار است که موجب افزایش ابر، بارندگی، رعد و برق، گاهی وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش دما و احتمال تگرگ می شود که این شرایط به تناوب تا آخر هفته در منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: هوای گیلان برای امروز (پنجشنبه) نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق، گاهی کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

غلامی افزود: برای روز جمعه نیز هوای گیلان نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق، گاهی کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

هوای زنجان سالم شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر کیفیت شاخص هوا در زنجان استاندارد بوده و هوای زنجان سالم است.

علی اسدی افزود: ریز گردها از روز دوشنبه آسمان زنجان را تحت تاثیر خود قرار داده بود و هوا را برای همه افراد ناسالم کرده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در استان زنجان ۹۱pm است، بنابراین وضعیت هوای استان سالم بوده و استاندارد و طبیعی است.

اسدی گفت: با توجه به اینکه جهت باد استان زنجان در بهار، جنوب غربی است، احتمال ورود و نفوذ مجدد ریزگردها طی روزهای آینده به آسمان این استان وجود دارد و در این شرایط ناسالم به گروه‌های حساس ازجمله بیماران، کودکان وزنان باردار توصیه می‌شود که از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

کیفیت هوای امروز شهر مشهد و با افزایش آلاینده‌ها و با عدد شاخص ۱۳۱ پی.اس.آی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

براساس اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی، ایستگاه خیام شمالی با ۱۷۰پی.اس.آی، ایستگاه سمزقند با ۱۶۹ پی.اس.آی و ایستگاه مفتح با ۱۵۹ پی.اس.آی آلوده‌ترین ایستگاه‌های مشهد هستند.

همچنین ایستگاه‌های کریمی با پی.اس.آی ۱۴۱، آوینی با ۱۴۰، خاقانی و خیام جنوبی با ۱۲۴، سرافرازان با ۱۱۸، لشگربا ۱۱۲، تقی آباد با ۱۰۴ و نخریسی با ۱۰۱ پی.اس.آی، از دیگر نقاط آلوده مشهد محسوب می‌شوند.

گفتنی است عدد شاخص کیفیت هوای مشهد در روز گذشته، ۱۱۲ پی.اس.آی بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه