سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سفر بازگشت را به تعویق بیاندازید - آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه دوازدهم فروردین

خبر

سفر بازگشت را به تعویق بیاندازید - آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه دوازدهم فروردین

بر اساس پیش بینی های هواشناسی، فردا بر شدت بارندگی ها افزوده هم می‌شود و شنبه پایان اثرگذاری این سامانه بارش زا در کشورمان است. از این رو آن دسته از مسافرانی که بازگشت خود را به شنبه به بعد موکول کنند، می‌توانند مناظر زیبای بهاری را در هوایی آفتابی نظاره گر باشند.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | boys nike jordan retro flyknit shoes women High OG Panda - air max 95 cool grey neon yellow - Grailify

در این بسته خبری، تازه های مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌ها را برایتان آماده می‌کنیم؛ به این امید که به حال مسافران پرشمار نوروزی مفید واقع شود.

به گزارش «تابناک»، ترافیک شدیدی که از روز گذشته در مسیرهای بازگشت آغاز و در مبادی ورودی شهرها به انبوه خودروهای گره خورده تبدیل شده است، به مرور زمان تبدیل به معضلی بزرگ می‌شود که می‌تواند همه خوشی های نوروزی را کم رنگ کند. از این رو ضرورت دارد که به رانندگان و مسافران توصیه کنیم بیش از همیشه صبر پیشه کرده و از تنش های احتمالی دوری کنند.

از این توصیه مهم تر و مقدم تر این است که از مسافران بخواهیم زمان بازگشت خود را به تعویق بیاندازند، به ویژه آن دسته از مسافران که مقصدشان شهرهای بزرگ است و علی الخصوص ساکنان پایتخت پر جمعیت که سیل خودروهای روان به سمتش موجب شده ترافیک گره خورده ای انتظار مسافران را بکشد.

شاید بد نباشد که بدانید بر اساس پیش بینی های هواشناسی، فردا بر شدت بارندگی ها افزوده هم می‌شود و شنبه پایان اثرگذاری این سامانه بارش زا در کشورمان است. از این رو آن دسته از مسافرانی که بازگشت خود را به شنبه به بعد موکول کنند، می‌توانند مناظر زیبای بهاری را در هوایی آفتابی نظاره گر باشند.

آخرین وضعیت راهبندان

براساس اعلام پلیس راهور وضعیت جوی و راهبندان به این شرح است:

در استان گیلان(اکثرمحورها)، مازندران(محور کناره) شاهد بارش باران هستیم و ترافیک نیمه سنگین در استان مازندران محورکرج-چالوس(شمال به جنوب طول محورهای هراز و چالوس-کرج) وجود دارد.

در استان استان آذربایجان شرقی(آزادراه بستان آباد) نیز برف در حال بارش است.

بر اساس اعلام پلیس راهور، محدودیت های راهبندانی در محورهای مالی کشور نیز بدین شرح است:

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت‌ها از محور کرج ـ چالوس ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روزهای 12، 13 و 14 فروردین‌ماه سال 95 تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از کرج به مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه 95 تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از 15 کیلومتری مرزن‌آباد (دزبن) به‌سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه است.

همچنین تردد انواع کامیون تا ساعت 2 بامداد روز 15 فروردین ماه سال 95 از محور هراز ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روزهای 12، 13 و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای 12، 13 و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از آب‌اسک به رودهن ـ محدوده مشاء ـ به‌صورت یک‌طرفه است.

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، در ساعات پیش روبارندگی ها شدت خواهد گرفت به گونه ای که این سازمان مجاب شده اخطاریه ای به این شرح صادر نماید:

به سبب بارش باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها طی سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

پنج شنبه 95/1/12: از بعداز ظهر در گیلان و از شب در مازندران بارش باران و آب گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و در کرمان رگبار و رعدوبرق و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها.

جمعه 95/1/13 : بارش باران و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی.

شایان ذکر است با توجه به کاهش محسوس دما از روز پنج شنبه تا صبح شنبه، بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان های اردبیل ، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان های قزوین، تهران، البرز و سمنان و استان های خراسان شمالی ، شمال و غرب خراسان رضوی پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود هموطنان برای تردد در مناطق یاد شده زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. با توجه بارش باران و احتمال سیلابی شدن مسیلها از پارک خودرو و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها اجتناب گردد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید