پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برف در اردبیل کولاک به پا کرد

خبر

برف در اردبیل کولاک به پا کرد

با ورود یک سامانه سرد بهاری بارش برف همراه با کولاک مسافران و گردشگران نوروزی را در اردبیل غافلگیر کرد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Women's Designer Sneakers - Luxury Shopping

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تندباد شدیدی که همراه با کولاک برف است هم اکنون در مناطق مرکزی اردبیل و شهرهای پارس‌آباد، مشکین‌شهر، و بیله سوار را دربرگرفته و ارتفاع برف در برخی مناطق به 30 سانتی متر رسیده است.

به دنبال حاکم شدن هوای سرد زمستانی در دهمین روز بهار دمای هوا در اردبیل به نسبت روز گذشته 20 درجه کاهش یافته و در حال حاضر دمای  21 -درجه در اغلب شهرهای اردبیل حاکم است و همراه با کولاک برف مه غلیظ اکثر محورهای مواصلاتی استان را فراگرفته است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی تا عصر فردا ادامه دارد و از روز سه شنبه دمای هوا به تدریج افزایش یافته و در روز 13 فروردین هوای نیمه ابری و ابری در اردبیل حاکم خواهد شد.

جاده اردبیل حیران مسدود شده است

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هرچند اکثر محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد اما محور اردبیل-آستارا در گردنه حیران تردد به سختی انجام شده و انتظار داریم هموطنان مسیر دیگر را برای تردد انتخاب کنند.

علی یوسف‌زاده افزود: ترافیک محور اردبیل آستارا به حدی زیاد است که که امکان عبور خودروهای بدون تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن امکان پذیر نیست و ما از ساعاتی پیش اقدام به نمک پاشی کردیم اما کولاک شدید در این محور اجازه تردد روان به مسافران و گردشگران نوروزی را نمی‌دهد.

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با هشدار به باغداران به دلیل حاکم شدن هوای سرد و برودت هوا تا 20 - درجه از باغداران خواست اب شیوه‌های توصیه شده کارشناسان از وارد آمدن خسارت به درختان نوشکفته جلوگیری کرده و با مراقبت‌های لازم اجازه دهند تا برودت هوا و بارش‌ها با اقدامات پیشگیرانه به باغات‌ آنها خسارت نزند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه