جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برای سومین بار در ماه جاری: طوفان سیستان و بلوچستان را درنوردید

خبر

برای سومین بار در ماه جاری: طوفان سیستان و بلوچستان را درنوردید

وزش باد شدید و طوفان که از روز چهارشنبه مناطق وسیعی از شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سیستان را در بر گرفته است در طی 24 ساعت گذشته موجب اخلال جدی در زندگی روزمره مردم این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرعت وزش باد و طوفان روز گذشته از مرز 85 کیلومتر در ساعت گذشت و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان شب گذشته به 660 میکروگرم بر متر معکب و بیش از حد مجاز و استاندارد برسد.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در منطقه سیستان طی 24 ساعت گذشته به 660 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیش از حد استاندار و مجاز است.

وی برای شهرهای شمالی استان از جمله نصرت آباد، زاهدان و میرجاوه نیز گرد و غبار و کاهش دما پیش بینی کرد و افزود: پدیده گرد و غبار در مناطق شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان تا روز یک شنبه ادامه دارد.

فرجی همچنین برای نواحی جنوبی نیز از امروز نفوذ گرد و غبار پیش بینی کرد و ادامه داد: با توجه به شمالی بودن جریانات در نیمه شمالی طی دو روز آینده کاهش دما محسوس خواهد بود.

محور زابل-زاهدان بازگشایی شد

شدت طوفان و حرکت شن های روان که همچنین موجب انسداد محور زابل-زاهدان و جلوگیری از حرکت خودرو ها در این مسیر شد ظهر امروز با کاهش شدت وزش باد و طوفان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر به دلیل کاهش دید افقی تردد خودرو های شخصی و عمومی در این محور با چراغ های روشن و با کندی امکان پذیر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه