پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ورود گردوغبار به استان‌های غرب و جنوب غرب

خبر

ورود گردوغبار به استان‌های غرب و جنوب غرب

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور، گفت: دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند نسبتاً افزایشی خواهد داشت.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: با توجه به نقشه های بدست آمده از تصاویر دریافتی از ماهواره ها، افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق موجب می شود شاهد تولید گرد و غبار در این کشور باشیم که این گرد و خاک طی دو روز آینده استان های غرب و جنوب غرب کشور را درگیر می کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط مذکور موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان های واقع در غرب، جنوب غرب و خلیج فارس می شود، افزود: انتظار می رود تا اواسط وقت امروز در ایلام و خوزستان شاهد کاهش دید افقی باشیم.

به گفته وی، طی دو روز آینده علاوه بر ایلام و خوزستان در بوشهر نیز به دنبال کاهش کیفیت هوا شاهد کاهش دید افقی نیز خواهیم بود.

نقشینه بیان داشت: وزش باد نسبتاً شدید امروز و فردا شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را درگیر می کند که موجب پدیده گرد و خاک در این منطقه به ویژه زابل می شود که با کاهش دید افقی همراه است.

وی درباره تغییر دمایی نیز اضافه کرد: انتظار می رود فردا نیز افزایش نسبی دمای هوا در سراسر کشور به جز جنوب غرب کشور تداوم یابد.

نقشینه با اعلام اینکه دمای هوای اهواز امروز نیز 51 درجه سانتیگراد است، بیان داشت: دمای هوای این شهر، فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 50 و 47 درجه سانتیگراد می رسد.

وی با بیان اینکه هوای تهران امروز 38 درجه سانتیگراد است، گفت: انتظار می رود کمینه دمای این کلانشهر طی فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 29 و 30 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش بینی می شود ارتفاعات تهران امشب بارش باران را تجربه کند، ادامه داد: همچنین انتظار می رود طی دو روز آینده در شهرهای جنوبی پایتخت شاهد وزش باد باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه